Reaktywowany magazyn kulturalny „Pegaz” ogląda średnio 224 tys. widzów. TVP1 w czasie nadawania misyjnego formatu przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Jedynka chce wzmocnić promocję programu.
„Pegaz” na antenie TVP1 pokazywany jest w środy o godz. 22.40, począwszy od 2 marca br. Średnia widownia trzech dotąd pokazanych wydań wyniosła zaledwie 224 tys. osób, co przełożyło się na 2,56 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 1,98 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Do tej pory największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek, który śledziło średnio 282 tys. widzów.
Oglądalność programu odcinek po odcinku
Zobacz tabelęW paśmie nadawania programu „Pegaz” TVP1 przegrywa walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajmuje TVP2 z udziałem na poziomie 9,33 proc., nadająca w tym czasie filmy fabularne. Drugi jest TVN (8,07 proc.; też filmy), a trzeci - Polsat (6,73 proc.; gł. „Pamiętniki z wakacji”). Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.
TVP1 cały czas pracuje nad podwyższeniem oglądalności programu. Stacja postawi mocniej na promocję „Pegaza” w internecie.
Widownia produkcji na tle konkurencji
Zobacz tabelęProgram „Pegaz” poświęcony jest kulturze i sztuce. W każdym odcinku przedstawiane są informacje kulturalne, przegląd premier oraz recenzje nowości wydawniczych i muzycznych. Prowadzący - Agnieszka Szydłowska i Marek Horodniczy - rozmawiają z gośćmi na tematy związane m.in. ze sztuką, antropologią kulturową czy problemami cywilizacyjnymi. Dodatkowo w dni powszednie o 16.50 oglądać można magazyn „Pegaz - Flesz”.
„Pegaz” w przeszłości emitowany był w TVP1 w latach 1959-2004, a potem magazyn został przywrócony na kilka miesięcy w 2009 roku (więcej na ten temat).
W lutym br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 12,17 proc.