Grupa Onet po dołączeniu serwisów Ringier Axel Springer Polska zyskała 607 tys. użytkowników i 158 mln odsłon, wyprzedzając pod względem zasięgu YouTube’a. Za to spore spadki zanotowały NK.pl i komunikator GG.
Jak pokazują dane Megapanelu PBI/Gemius, serwisy Grupy Onet - RASP we wrześniu br. odwiedziło 14,96 mln realnych użytkowników, o 607 tys. więcej niż strony Grupy Onet w sierpniu. Co prawda same witryny Ringier Axel Springer Polska miały w sierpniu 5,82 mln real users, ale wzrost zasięgu Grupy Onet - RASP jest o wiele niższy ze względu na wysoką współodwiedzalność serwisów składających się na tę grupę.
Ringier Axel Springer Media AG, do którego należą Onet i Ringier Axel Springer Polska, to kolejny wydawca, który zdecydował się połączyć wyniki serwisów swoich spółek zależnych w Megapanelu. Od wiosny br. wspólnie podawane są dane stron Grupy Allegro i GG oraz Muratora i Grupy Radiowej Time.
Ringier wyprzedził jednocześnie ruch Grupy o2, która po planowanym na I kwartał przyszłego roku przejęciu Wirtualnej Polski (więcej na ten temat) połączy się z nią w Grupę Wirtualna Polska, obejmującą dotychczasowe serwisy o2 i WP. Z symulacji, którą zaprezentowaliśmy przed miesiącem, wynika, że według danych z sierpnia br. Grupa Onet - RASP ma nieco więcej użytkowników, ale mniej odsłon niż Grupa Wirtualna Polska (zobacz szczegóły).
Pozostałe grupy serwisów z czołowej dziesiątki Megapanelu zanotowały we wrześniu zmiany zasięgu w granicach 200 tys. użytkowników - z wyjątkiem Wikipedii, która ze względu na start roku szkolnego zyskała z miesiąca na miesiąc 958 tys. real users. Witryny Google miały 196 tys. użytkowników więcej niż w sierpniu, strony Allegro i GG - 205 tys. mniej, a Facebook - 133 tys. mniej.
W drugiej dziesiątce największy spadek odwiedzalności zanotowała Grupa NK.pl (o 265 tys. real users), a największy wzrost - Ask.com (656 tys.).
Zobacz tabelę
Grupie Onet - RASP nadal brakuje 1,3 mln real users do zasięgu Grupy Allegro - GG, za to jej przewaga nad Grupą Wirtualna Polska wzrosła o 440 tys. real users. Ta ostatnia, mimo że odłączone od niej zostały serwisy Orange, zyskała w skali miesiąca 166 tys. real users.
Wśród wydawców czołowych portali horyzontalnych spadek zasięgu zanotowała tylko Grupa o2 - o 183 tys. real users. Za to serwisy TVN zyskały w porównaniu z sierpniem 951 tys. użytkowników, a strony Cyfrowego Polsatu - 330 tys., co wynika głównie ze startu jesiennych ramówek telewizyjnych.
Zobacz tabelę
Adres google.pl zyskał w skali miesiąca 127 tys. polskich użytkowników, a google.com - 234 tys. Za to Facebook miał o 133 tys., a YouTube - o 43 tys. real users mniej niż w sierpniu.
Wśród portali Onet.pl i WP.pl zanotowały niewielkie wzrosty zasięgu (17 i 86 tys. real users), a Gazeta.pl - mały spadek (63 tys. RU). Natomiast Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 163 tys. użytkowników, NK.pl - 263 tys., a Filmweb.pl - który we wcześniejszych miesiącach osiągnął rekordową odwiedzalność (zobacz szczegóły) - 277 tys.
Zobacz tabelę
- 1
- 2