Lipiec nie przyniósł zmian w tendencjach na rynku prasy codziennej - znów wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży. Najwięcej straciły „Parkiet”, „Rzeczpospolita” i „Gazeta Wyborcza”.
Średnia sprzedaż ogółem liderującego cały czas dziennika "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 359 135 egz., co oznacza spadek o 5,34 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na miejscu drugim uplasowała się wydawana przez Agorę "Gazeta Wyborcza" ze średnim wynikiem wynoszącym 221 078 gz., po spadku o 17,29 proc. Trzecią lokatę zajął "Super Express" (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 152 899 egz., czyli o 9,98 proc. mniejszą niż rok wcześniej.
>>> „Newsweek” mocno do góry w I półroczu, duży spadek „Przekroju”
Dziennikiem, który stracił najwięcej w lipcu br., była "Gazeta Giełdy Parkiet" (Presspublica), która zajęła ostatnie miejsce. Jej sprzedaż ogółem zmalała o 21,82 proc. do 4 091 egz. Drugi największy spadek w zestawieniu zanotowała także wydawana przez Presspublikę „Rzeczpospolita” - jej wynik zmalał o 18,13 proc. do 74 866 egz. Tytuł też już czwarty miesiąc z rzędu miał sprzedaż ogółem niższą niż 80 tys. egz.
- Presspublica wycofała się ze wspierania sprzedaży tak zwanymi dodatkami, które podnoszą jednorazową sprzedaż nie wpływając jednak na czytelnictwo. Wspomniane tytuły są kierowane do odbiorcy "biznesowego". Sprzedaż „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” jest dużo bardziej wrażliwa na okresy wakacyjne - komentuje Marzena Sadowska z departamentu PR Presspubliki. Dodaje też, że na wyniki „Parkietu” wpływa kryzys na rynku kapitałowym.
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. także wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Gazeta Wyborcza” - było to 7,92 proc.