Wszystkie magazyny z segmentu people w sierpniu br. zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło “Show”. Najmniej spadła sprzedaż “Gali”, której udało się wyprzedzić “Vivę!”.
Najpopularniejszym dwutygodnikiem people w Polsce pozostaje wydawane przez Edipresse Polska “Party”. Jego średnia sprzedaż ogółem w sierpniu 2013 roku wyniosła 371 238 egz. i była niższa o 25,67 proc. niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Cena “Party” w sierpniu br. wyniosła 1,99 zł, a rok wcześniej tytuł miał jedno wydanie za 1,50 zł.
Drugą lokatę zajął konkurencyjny dwutygodnik "Show” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 299 911 egz. Zanotował on największy w zestawieniu spadek wynoszący 34,27 proc. Obecnie “Show” kosztuje 1,99 zł, a rok wcześniej - 1,50 zł.
Na trzecie miejsce z czwartego awansowała “Gala” (G+J Polska), która zanotowała najmniejszy spadek w zestawieniu, wynoszący 11,09 proc. Jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 230 061 egz. W sierpniu br. jeden numer ukazał się w cenie promocyjnej 0,99 zł, podczas gdy rok wcześniej dwa wydania kosztowały 1,99 zł.
Z podium wypadł magazyn “Flesz” (Edipresse Polska), który znalazł się na czwartym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 201 001 egz. po spadku o 26,39 proc. Cena “Flesza” w sierpniu br. wynosiła 1,99 zł, a w sierpniu ub.r. o 49 groszy mniej.
Zobacz tabelę
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. wszystkie magazyny zanotowały spadki sprzedaży ogółem poza “Galą”, której wynik poszedł do góry aż o 156,28 proc. (w lipcu br. tytuł ten nie miał wydań w cenach promocyjnych). Najwięcej (17,83 proc.) stracił dwutygodnik “Show”.