Prasa 2024-04-29
5

Kolporter będzie dostarczał prasę do kiosków Ruchu

Salonik Kolportera (fot. materiały prasowe) Salonik Kolportera (fot. materiały prasowe)

Firma Kolporter została wybrana na dostawcę prasy do punktów sprzedaży sieci Ruch – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Tylko do końca kwietnia spółka Ruch SA będzie kolportować prasę – jak pisaliśmy jako pierwsi w styczniu br. Od 1 maja firma będzie jedynie zajmować się rozliczeniem dotychczasowych dostaw do punktów sprzedaży prasy oraz rozliczeniami z wydawcami, zgodnie z obowiązującymi umowami.

Właściciel Ruchu, Orlen, ogłosił wtedy, że punkty własne spółki dalej będą działać. Zaopatrywać w prasę miał je jeden z obecnych na rynku dystrybutorów. Rozpoczęto wtedy procedurę przetargową.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl rzecznik lidera rynku kolportażu prasy, firmy Kolporter sp. z o.o., przekonywał, że firma jest gotowa na obsłużenie nowych odbiorców.

I faktycznie tak się teraz stanie. Spytaliśmy bowiem, kto będzie dostarczał prasę do punktów sieci. „Informujemy, że w zakończonym postępowaniu na wybór dostawcy prasy do kiosków Ruch wyłoniono firmę Kolporter sp. z o. o. z siedzibą w Kielcach” - przekazał nam zespół prasowy Orlenu.

Niedawno Jerzy Domański, redaktor naczelny „Przeglądu”, w rozmowie z „Press” przekonywał, że minister aktywów państwowych Borys Budka „mógł uratować segment dystrybucyjny w Ruchu, ale podtrzymał decyzję, która uderzy w coraz słabszą kondycję polskiej prasy”. Jak dodawał Domański, do innych dystrybutorów zostanie przeniesiona jedynie połowa nakładu.

We wtorek poprosiliśmy ministerstwo aktywów państwowych o odniesienie się do zarzutu naczelnego „Przeglądu”. Pytaliśmy też, jakie działania resort podjął ws. Ruchu i jego funkcji dystrybutora prasy? Do czasu publikacji tego tekstu odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

Ruch w lutym ub.r. miał 13,72 proc. udziału w polskim rynku dystrybucji prasy. Niekwestionowanym liderem jest Kolporter, która odpowiada aż 58,74 proc. rynku. Na drugim miejscu jest Garmond Press z 20,44 proc. Kolporter miał też wówczas 20 tys. punktów sprzedaży (kolejny Garmond Press, miał ich niemal 13,9 tys., a Ruch – 8,5 tys.)

Autor: jsx

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas