Internet 2018-03-29
9

Facebook upraszcza ustawienia prywatności i przeglądanie informacji wysyłanych serwisowi

Facebook wprowadził nową aktualizację ustawień prywatności, bezpieczeństwa i reklam. Zmiany pozwolą użytkownikom na szybsze odnajdywanie i rozumienie poszczególnych funkcji i narzędzi. Prostsze będzie także przeglądanie, pobieranie i usuwanie informacji przesłanych do Facebooka.

Kluczowe aktualizacje obejmują dostęp do ustawień na urządzeniach mobilnych. Menu, składające się do tej pory z 20 różnych ekranów, uproszczono i zaprojektowano tak, by w jednym miejscu zgromadzić wszystkie niezbędne ustawienia.

Kolejny obszar zmian to opcje prywatności, bezpieczeństwa i reklam. W menu „Opcja Prywatność – skróty" znalazły się przystępne wyjaśnienia tego jak działają poszczególne funkcje, takie jak uwierzytelnianie dwuskładnikowe czy preferencje reklamowe.

Facebook przeprojektował również narzędzia do przeglądania, pobierania i usuwania swoich danych. Menu w nowej odsłonie pozwala prościej przeglądać, pobierać i usuwać różne informacje udostępnione w przeszłości na Facebooku, w tym posty, zdjęcia, reakcje, historię wyszukiwania czy dodane kontakty.

- Wydarzenia zeszłego tygodnia pokazały, jak wiele pracy czeka nas, by egzekwować nasze zasady i pomóc ludziom zrozumieć działanie Facebook i możliwości zarządzania danymi. Usłyszeliśmy, że ustawienia prywatności i inne ważne narzędzia są zbyt trudne do znalezienia, i że musimy zrobić więcej, by informować ludzi o naszych działaniach - czytamy we wpisie na blogu Facebooka.

Afera Cambridge Analytica szkodzi Facebookowi

Od ponad tygodnia trwa kryzys Facebooka, który zapoczątkowały informacje amerykańskich i brytyjskich mediów o tym, że dane 50 milionów członków serwisu zostały nielegalnie wykorzystane do celów komercyjnych przez ośrodek Cambridge Analytica. Notowania spółki Marka Zuckerberga na giełdzie każdego dnia spadają - od wybuchu afery, łącznie o ponad kilkanaście procent. W kolejnych dniach pojawiły się następne oskarżenia firmy o naruszenia prywatności. Facebook miał gromadzić informacje o połączeniach telefonicznych i wiadomościach SMS wymienianych przez użytkowników Messengera i Facebooka Lite.

Szefostwo Facebooka na łamach największych gazet w USA i Wielkiej Brytanii opublikowało całostronnicowe przeprosiny dla swoich użytkowników.

Z najnowszego sondażu Reutersa i firmy Ipsos wynika, że Facebookowi ufa 41 proc. Amerykanów, podczas gdy Amazonowi - 66 proc.

W 2017 roku Facebook odnotował 40,65 mld dol. przychodu, o 47 proc. więcej niż w roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).

Autor: jd

Więcej informacji: Facebook, ustawienia prywatności

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (9) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter