SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Procentowy zawrót głowy

Wysokoprocentowe trunki cieszą się w Polsce dużą popularnością, szczególnie w karnawale.

Zgodnie z tradycją, najbardziej popularnym wśród Polaków trunkiem alkoholowym jest wódka – jej kupowanie deklaruje 57% konsumentów.  Coraz częściej na naszych stołach gości jednakże wino, w 2005 roku sięgnęło po nie ponad 46% Polaków. Szampany popija 32% badanych, natomiast whisky, koniaki i brandy kupuje ok.11% klientów. Najmniejszą grupę odbiorców wśród napojów wyskokowych posiada gin i rum, które kupuje ok. 6% respondentów. Porównując te dane z deklaracjami konsumentów z roku 2004 można zauważyć spadek zainteresowania wódką (w 2004 roku 64% wskazań) oraz niewielki wzrost konsumpcji whisky (z 9% w 2004 roku do 11% w 2005).

W kategorii wódek najczęściej kupowaną marką jest Absolwent (32% wskazań), Bols (28%) oraz Sobieski (21%). Do pierwszej piątki zakwalifikowała się ponad to Żubrówka (19%) oraz Finlandia (14%), której po piętach depcze Smirnoff (13%).  Wybierając whisky najczęściej decydujemy się na Jonnie Walker’a Red oraz Ballantines’a  - po 5% wskazań.

Najbardziej męskim alkoholem pozostaje whisky – wśród jego klienteli 63% stanowią Panowie, którzy lubią wypić także koniak czy brandy (57% mężczyzn) oraz wódkę (55%). Kobiety wolą nieco słabsze trunki i zdecydowanie chętniej niż Panowie sięgają po likiery (65% kupujących likier to kobiety), szampany (57%) oraz wino (55%).  Trzeba jednak zaznaczyć, że prawie 50% kobiet kupuje także wódkę.

Co ciekawe, najwięcej osób młodych (w wieku 18-24 lat) znajdziemy wśród amatorów likierów (24%) oraz złocistej whisky (23%). Po 50-tce chętniej pija się rum (43% wśród klientów tej kategorii) oraz koniaki i brandy (57% konsumentów tego gatunku). Wino natomiast preferują osoby z wykształceniem wyższym oraz zajmujący atrakcyjne pozycje zawodowe. Najwięcej ginu wypijają z kolei osoby w wieku 25-39 lat (43% wśród konsumentów tego trunku), zamieszkałe w miastach o liczbie ludności przekraczającej 100 tys. mieszkańców, o stosunkowo dobrej sytuacji finansowej – 59% z nich na tygodniowe wydatki wydaje więcej niż 150 zł.

Dane pochodzą z najnowszej fali Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Próba badawcza wynosiła 23865 osób i obejmowała obszar całej Polski.

Dołącz do dyskusji: Procentowy zawrót głowy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl