SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadek sprzedaży płyt CD z muzyką

W ubiegłym roku liczba sprzedanych płyt CD z muzyką w Stanach Zjednoczonych spadła o blisko 13 procent.

Wynika z danych zrzeszenia amerykańskich wydawców muzyki (Recording Industry Association of America – RIAA).

Strat wydawców nie zdołał zrekompensować coraz szybciej rosnący rynek muzyki cyfrowej. W ubiegłym roku sprzedaż piosenek ze sklepów internetowych czy też w postaci dzwonków do telefonów komórkowych, wzrosła ponad dwukrotnie. Nie był to jednak na tyle szybki wzrost, aby wypełnić różnicę w dochodach spowodowaną spadkiem sprzedaży kompaktów.
W efekcie wartość całej sprzedanej muzyki w USA zmniejszyła się w 2006 roku o 6,2 procenta do poziomu 11,51 miliarda dolarów.

Według danych RIAA w ubiegłym roku do sprzedaży w amerykańskich sklepach trafiło około 615 milionów płyt CD, co oznacza spadek w porównaniu z 2005 rokiem o 12,8 procenta. Cyfrowa muzyka w postaci piosenek i płyt sprzedawanych przez internet zanotowała tymczasem wzrost o 74,4 procenta  Natomiast sprzedaż muzyki na telefony komórkowe zwiększyła się w 2006 roku o 83,7 procenta.

Amerykański przemysł muzyczny zdominowany jest przez cztery wytwórnie nagraniowe: Universal Music Group, Sony BMG Music Entertainment, EMI Group i Warner Music Group.

Dołącz do dyskusji: Spadek sprzedaży płyt CD z muzyką

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz42
Kupowanie płyt to w dzisiejszych czasach anachronizm. Internet zmienił świat – również świat muzyki. Widok tłumów szturmujących sklepy w poszukiwaniu nowych albumów na płytach CD to już przeszłość. Dziś każdy, kto jest zainteresowany jakąkolwiek muzyczną formą może do niej dotrzeć nie ruszając się sprzed komputera, albo wręcz przeciwnie – ruszając się – razem ze swoim smartfonem i słuchawkami w uszach. Coraz mniej mamy zbieraczy LP winylu lub CD plastiku i coraz więcej firm wycofuje się ze sprzedaży produktów nie ekologicznych. W kablówkach są wypożyczalnie muzyki i filmów w ramach abonamentu więc po co kupować płytę CD którą może dwa lub 3 razy przesłucham a potem leży mi gdzieś w szafie i zalega miejsce które mógł bym lepiej wykorzystać a potem taka płytka i tak trafia na śmietnik lub do pieca. Nie każdy ma sprzęt do odtwarzania dobrej jakości płyt CD i kupno albumu to jest obecnie jak polewanie się zakupioną wodą w czasie deszczu. Kiedyś jak się robiło prywatkę to grało się muzykę z płyty a teraz wystarczy smartfon i głośnik bluetooth i impreza rozkręcona. Płyty CD i LP są problemem bo trzeba muzykę przerobić na mp3 a grając bezpośrednio z internetu nie traci się czasu na przegrywanie z CD na mp3 i na smartfona. Stanowczo lepszym rozwiązaniem jest możliwość ściągniecia sobie płyty z Internetu oczywiście za opłatą tak żeby twórcy też coś z tego zyskali i jak się znudzi to można muzykę usunąć a po kilku latach jak chcemy powspominać to znowu ściągnąć lub przesłuchać bezpośrednio z netu i nie martwić się że smartfon się zepsuje i stracimy naszą muzykę. Muzyki i hałasu mamy wszędzie za dużo i jesteśmy osaczeni często niechcianym szumem medialnym: radio, telewizja, Showmax, iTunes, Tuba.FM, plusmusic, MiMedia, Spotify, Deezer, WiMP, Youtube, Epliki24.pl, mp3i, last.fm a także eMule, Kaza, Torrent i wiele innych których zasoby są dostępne i nieograniczone, mamy przepełnione muzyką pamięci w smartfomach ale jak kupujemy pamięć pendrive to już płacimy opłatę za to co tam nagramy a tak naprawdę to co jest nam potrzebne to cisza i odpoczynek. Są nawet pomysły stworzenia darmowego Internetu na całym świecie tak jak to jest z radiem czy telewizją i wszyscy będą płacić abonament RTV + Internet czyli ogólny podatek medialny. W Niemczech są już osiedla z darmowym Internetem szerokopasmowym. Ktoś powie że to wszystko jest piractwo ale przepisy prawa czasami nie nadążają za nowoczesną technologią.
odpowiedź