SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Gazeta Wyborcza" dogania "Fakt"

"Fakt" w dół, duży wzrost sprzedaży "GW", rekordowo słaby wynik "Rzeczpospolitej" - najnowsze dane i unikatowe tabelki tylko u nas.

Liderem sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż "Faktu" w grudniu 2006 wyniosła 504 755 egzemplarzy i była niższa o ponad 10 tys. niż rok wcześniej - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
 
Średnia sprzedaż drugiej „Gazety Wyborczej” wyniosła 472 078 egz. (grudzień 2005 - 394 359 egz.). Tak dobry wynik „GW” zawdzięcza m.in. ujawnieniu i tropieniu afery „praca za seks” w Samoobronie oraz społecznej akcji przeciwko ograniczeniu praw samorządów przez wojewodów. Zainteresowaniem czytelników cieszył się też cykl „Rozwód po polsku” oraz akcja „Odnajdźmy się na święta”.

Na trzecim miejscu uplasował się „Dziennik” (Axel Springer Polska) - na rynku od kwietnia 2006 -  ze średnio sprzedażą 211 610 egz.

Drugi tabloid „Super Express” - z powodu spadku sprzedaży z 222 168 egz. do 210 729 egz. - znalazł się na czwartym miejscu.

Kolejne miejsce zajęła „Rzeczpospolita” – spadek sprzedaży z 156 415 egz. do poziomu 136 423 egz.

Jak podkreśla "GW" wyraźny spadek "Rz" zaczął się jesienią, gdy nowy właściciel - brytyjski fundusz Mecom - zmienił kierownictwo redakcji, które z kolei zmieniło wizerunek "Rzeczpospolitej". Miejsce wyważonego dziennika kojarzonego z gospodarką i prawem zajął tytuł zaangażowany politycznie.

Inaczej tłumaczy spadki sprzedaży w końcówce roku Adam Wojdyło, szef biura reklamy i ogłoszeń "Rzeczpospolitej": - Zrezygnowaliśmy z dodawania DVD z filmami podnoszących sprzedaż jednorazowo na rzecz dodatków redakcyjnych o charakterze ekonomicznym i prawnym. W przyszłości będziemy robić wyłącznie takie dodatki, które pasują do profilu gazety i czytelnika szukającego wiedzy z dziedziny nauki i historii.

 

Tytułgrudzień

20062005
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt683122504755745497515635
Gazeta Wyborcza605179472078546311394359
Dziennik324943211610--
Super Express324896210729362434222168
Rzeczpospolita199215136423252985156415
Gazeta Prawna1034776556111686774229
Przegląd Sportowy1170396429511515367549
Puls Biznesu32503203993429422188
Parkiet2866211225218249188

Jeśli porówna się dane “miesiąc do miesiąca” spadek sprzedaż odnotował tylko "Fakt" i "Przegląd Sportowy".

Tytuł2006

grudzieńlistopad
ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Fakt683122504755720829521888
Gazeta Wyborcza605179472078570354425504
Dziennik324943211610328172198311
Super Express324896210729301645204663
Rzeczpospolita199215136423204140134894
Gazeta Prawna1034776556110059363509
Przegląd Sportowy1170396429511894267939
Puls Biznesu32503203993365720383
Parkiet28662112252712510299

Podobne informacje - najnowsze dane ZKDP:

Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" dogania "Fakt"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl