SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ostre spadki na rynku tygodników opinii

W czerwcu sprzedaż tygodników opinii poszybowała w dół. Najbardziej ucierpiał "Przekrój" i "Newsweek". Zyskuje "Gość Niedzielny".

"Polityka" odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w czerwcu 2006 - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
 
Średnia sprzedaż "Polityki" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) wyniosła 156 537 egz. (spadek o ponad 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku). Drugie miejsce zajął "Wprost" (AWR "Wprost"), który zanotował ponad 9 proc. spadek sprzedaży - do poziomu 134 281 egz.

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażą 127 545 egz. (spadek o 12 proc.). 

Wynik "Przekroju" pogorszył się w czerwcu o 18 proc.

W zestawieniu po raz pierwszy zabrakło zlikwidowanego tygodnika Ozon (ostatni numer 27 lipca br.), gdyż w czerwcu wydawca nie złożył do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy danych o sprzedaży.

 

czerwiec
ZKDP20062005

Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Polityka258593156537289380175176
Wprost247007134281281640147536
Newsweek221870127545269963144381
Przekrój1524046399717041677136
Przegląd 80000303099187533064

Wśród tygodników katolickich wzrost sprzedaży zanotował Głos Niedzielny a Tygodnik Powszechny miał mniej czytelników niż przed rokiem.

 

czerwiec
ZKDP20062005

Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Gość Niedzielny197356134818157165116480
Tygodnik Powszechny45226227896000024465

Wśród tygodników zamieszczających przedruki z prasy polskiej i zagranicznej liderem jest "Angora" (kolejny wzrost sprzedaży), wyprzedzając "Forum".

 

ZKDP20062005

Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Angora424770272899396417246685
Forum39867200724160520055

Średnia sprzedaż tygodnika 'Nie' wyniosła 97 637 egz.

 

czerwiec
ZKDP20062005

Średni nakład jednorazowySprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowySprzedaż ogółem
Nie21632897637252107105818

"Polityka" dominuje także pod względem sprzedaży w pierwszym półroczu 2006 r. Średnia sprzedaż dla tego okresu wyniosła 168 279  egz. (6,4 % mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku). Jest to o 30,8 tys. egzemplarzy więcej niż Wprost (137 480 egz.)–spadek o 19,6 % w stosunku do 2005r. i 31 tys. egzemplarzy więcej niż Newsweek (136 840 egz.) – spadek o 22 % w stosunku do roku ubiegłego.

              

Kiedy za spadkami sprzedaży tygodników pójdą spadki wpływów reklamowych? Specjaliści uspokajają. - Nie da się przeprowadzić dobrej kampanii bez "Polityki", "Wprost" i "Newsweeka". Spadek sprzedaży tych tytułów zwiększy jedynie presję na obniżki cen, ale nie spowoduje, że reklamodawcy zaczną pomijać któryś z tych tytułów - mówi dla "Gazety Wyborczej" Artur Brandysiewicz, szef działu zakupów w domu mediowym Initiative Warszawa. - Nie wyobrażam sobie, żeby "Newsweek" nie zaczął szybko odrabiać strat. To sztandarowy tytuł w portfolio Axela Springera, na który przypada ponad 40 proc. wpływów reklamowych tej firmy w kategorii magazyny - dodaje Brandysiewicz.

dane za maj 2006 i 2005

Dołącz do dyskusji: Ostre spadki na rynku tygodników opinii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl