Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2012-06-12

A A A POLEĆ DRUKUJ

Zmieniamy ekrany. Telewizyjny na ten w smartfonie. Rozstrzygniecie konkursu WPROST i ambasady USA

150x110

Kampania Baracka Obamy w 2008 r. byłą pierwsza prawdziwie internetową kampania wyborczą w historii. Większość polskich polityków wchodzi w świat komunikacji 2.0. w butach z poprzedniej epoki – taką tezę postawiła w swojej pracy Katarzyna Kowalewska, studentka stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, i wygrała konkurs dla młodych dziennikarzy organizowany przez WPROST i ambasadę Stanów Zjednoczonych w Polsce.

W nagrodę pojedzie na trzytygodniowe stypendium w Missouri School of Journalism.

W tym roku uczestnicy konkursu mierzyli się z tematem poświęconym mediom społecznościowym i ich wpływowi na politykę w Stanach Zjednoczonych i w Polsce.

Ostatnie półwiecze było w polityce erą telewizyjnych ekranów. W 2008 r. Barack Obama pokazał jednak, że mogą to być także ekrany komputerów, tabletów i smartfonów. Amerykański ekspert od cyberkampanii Phil Noble określił jego kampanię mianem pierwszej prawdziwie internetowej w historii – pisała w swojej pracy Kowalewska. I podkreślała różnice między wykorzystaniem możliwości sieci w USA i w Polsce – (…) Zdecydowanej większości polskich polityków wydaje się, że „wystarczy być” w Internecie. Część polityków nadal „nie czuje” mechanizmów funkcjonującego 24/7 cyberświata, wchodząc do niego w butach polityki 1.0. Do klasyki e-wpadek zaliczyć można wypowiedź jednej z posłanek, która stwierdziła, że jej strona nie jest aktualizowana, bo informatyk wypoczywa na urlopie. Niewielu polityków wie, że kluczem do sukcesu jest to, jak sieci użyć. Dlatego nasi politycy cieszą się jak dzieci z rosnącej liczby fanów i followersów, nie dbając o jakość profili.

Laureatka niestety nie mogła odebrać nagrody osobiście, ponieważ w czasie, kiedy w rezydencji ambasadora Lee A. Feinsteina redaktor naczelny Michał Kobosko odczytywał werdykt jury, ona w Toruniu broniła pracy magisterskiej poświęconej… Jemenowi.

Prace konkursowe oceniało jury, któremu przewodniczył redaktor naczelny WPROST, Michał Kobosko. Poza naczelnym WPROST prace młodych dziennikarzy ocenili Marcin Wrona, dziennikarz, korespondent telewizji TVN w USA, Piotr Gulczyński, prezes Instytutu Lecha Wałęsy, Jacek Gadzinowski, bloger, ekspert zintegrowanej komunikacji, oraz Paulina Chorążewska, New Media Specialist w Ambasadzie Stanów Zjednoczonych w Polsce.

Drugie miejsce w konkursie zajęła Anna Rubkiewicz, która również wytykałą polskim politykom, że korzystając z mediów społecznościowych, tak naprawdę używają ich w sposób podobny do mediów tradycyjnych. Można nawet odnieść wrażenie, że polska polityka w sieci skupia się bardziej na monitoringu nastrojów, aniżeli zachęcaniu odbiorców do komentowania poczynań rządzących oraz do udziału w dyskusjach. Zupełnie tak, jakby strach przed nawałem pytań i wyzwań ze strony społeczeństwa przerastał możliwości (a może i umiejętności?) władzy – napisała Rubkiewicz.

Trzecie miejsce przypadło w udziale Wiktorowi Cyrnemu, którego praca jest raczej felietonem niż esejem, ale z dużą dawką ironii i nieco satyrycznie podsumowuje faktyczne znaczenie mediów społecznościowych w życiu tych, którzy z nich korzystają. Tekst spotkał się z dużym uznaniem dziennikarskiej części jury.    

Wyróżnienia w konkursie otrzymali również Emilia Budkowska, Dominika Słowik, Grzegorz Borkowski, Piotr Jakub Sadło, Agnieszka Łaszczuk, Anna Bogusławska i Dawid Samulczyk.

Wyróżnione prace zostaną opublikowane w serwisie internetowym Infotuba.pl.

Obok głównej nagrody oraz nagród rzeczowych, które otrzymują laureaci 2. i 3. miejsca, autorzy najlepszych prac mogą odbyć staż w redakcji tygodnika WPROST.

Konkurs  WPROST i Ambasady Stanów Zjednoczonych w Polsce dla młodych dziennikarzy jest organizowany od 1998 r. We wszystkich edycjach uczestniczyło ponad 2000 młodych ludzi, przede wszystkim adeptów dziennikarstwa, ale również studentów innych kierunków, niezwiązanych wcześniej z mediami, a także gimnazjalistów i licealistów. Ideą konkursu jest promowanie młodych ludzi, którzy uważnie obserwują otaczającą ich rzeczywistość, potrafią ją analizować i umieją o niej pisać mądrze i z pasją. Dzięki udziałowi w konkursie mają okazję pokazać swój talent, a jako laureaci - również możliwość rozwijania go pod okiem doświadczonych kolegów. 

*****

Obchodzący w tym roku 30. urodziny tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Michał Kobosko. Tygodnik WPROST jest jednym z najczęściej cytowanych mediów i najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w Polsce.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS