Tygodnik WPROST był najczęściej cytowanym tygodnikiem opinii w maju – najnowszy raport Instytutu Monitorowania Mediów pt.: „Najbardziej opiniotwórcze media w maju 2012” potwierdził wcześniejsze wyniki raportu Newton Media. Na publikacje WPROST inne media tytuły powoływały się w maju 134 razy.
W tym samym czasie „Politykę” cytowano 73 razy, a „Newsweek Polska” – 71.
Wysoka cytowalność WPROST w maju to zasługa opublikowanego w wydaniu z 12 maja rankingu szkól wyższych, na który szczególnie chętnie powoływały się media regionalne. Cytowane były również m.in. rozmowa Michała Majewskiego i Pawła Reszki z Marią Nowińską, byłą żoną Janusza Palikota, wywiad Piotra Najsztuba z Aleksandrem Kwaśniewskim oraz dwie rozmowy Magdaleny Rigamonti – z Grzegorzem Lato i Janem Tomaszewskim.
Po pięciu miesiącach 2012 r. WPROST zdecydowanie przewodzi w zestawieniu najbardziej opiniotwórczych tygodników w Polsce, na jego publikacje inne media powoływały się ponad 550 razy.
Raporty Instytutu Monitorowania Mediów opierają się na monitoringu tytułów prasowych oraz mediów elektronicznych (telewizji, radia i Internetu). Nie uwzględniają natomiast cytowania we wszelkiego rodzaju „przeglądach prasy”.
WPROST w maju był też liderem wzrostu przychodów z reklam. Według danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) dla Wirtualnemedia.pl, cennikowe przychody reklamowe WPROST były w maju o 46 proc. wyższe niż przed rokiem i wyniosły 12 434 593 zł. „Polityka” zarobiła o 17 proc. więcej niż w 2011 r. (7 375 300 zł) , a „Newsweek Polska” - o 16 proc. (15 534 562 zł).
*****
Obchodzący w tym roku 30. urodziny tygodnik WPROST to jeden z wiodących ogólnopolskich tygodników społeczno-informacyjnych. Ukazuje się od 1982 r. Wydawcą tygodnika WPROST jest Agencja Wydawniczo-Reklamowa WPROST. Jej większościowym udziałowcem jest Platforma Mediowa Point Group SA. Redaktorem naczelnym WPROST jest Michał Kobosko.