Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2013-02-18

A A A POLEĆ DRUKUJ

Timgu szkoli polskich przedsiębiorców

150x110

We Wrocławskim Centrum Transferu Technologii odbyło się pierwsze seminarium pt. "Światowe rynki na wyciągnięcie ręki" dotyczące rozwoju sprzedaży zagranicznej przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi marketingu internetowego i mobilnego. Szkolenie poprowadzili eksperci z międzynarodowej agencji, Timgu Ltd.

Wrocławskie Centrum Transferu Technologii w ramach Enterprise Europe Network wspiera lokalnych przedsiębiorców w zakresie ekspansji na rynki zagraniczne. Spotkanie inaugurujące tegoroczny cykl, po raz pierwszy zostało zorganizowane we współpracy z agencją marketingu internetowego, Timgu. Adresatami konferencjiŚwiatowe rynki na wyciągnięcie ręki” byli przedstawiciele małych i średnich firm z Dolnego Śląska rozwijających swoją działalność poza granicami kraju. W spotkaniu uczestniczyło 29 osób z południowo - zachodniej Polski.

Celem spotkania było przybliżenie polskim przedsiębiorcom nowoczesnych narzędzi marketingu internetowego i mobilnego. Eksperci z międzynarodowej agencji Timgu podzielili się z uczestnikami swoją wiedzą i doświadczeniem prezentując najskuteczniejsze sposoby dotarcia do klientów oraz partnerów biznesowych na rynkach Europy, Skandynawii, USA i Afryki za pośrednictwem Internetu.

Międzynarodowi eksperci

Wśród prelegentów byli, m.in.: Alexander Kahn, założyciel i dyrektor międzynarodowej agencji marketingu międzynarodowego Timgu, były pracownik firmy Google, specjalizujący się w optymalizacji stron internetowych i marketingu mobilnym; Marcin Stojak, Country Manager polskiego oddziału Timgu, specjalista w dziedzinie brandingu i kampanii AdWords oraz Kasper Spotoft szef duńskiego oddziału Timgu, ekspert w zakresie narzędzi analitycznych.

„Coraz więcej polskich firm dynamicznie rozwija ekspansję na rynki międzynarodowe.
Z moich obserwacji wynika, iż bardzo często rodzime produkty i usługi są już na wysokim, europejskim poziomie, natomiast wciąż firmom brakuje wiedzy z dziedziny marketingu internetowego, w szczególności znajomości narzędzi takich jak, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, Google AdWords czy Google Analytics” - mówi
Łukasz Liebersbach, specjalista ds. rozwoju rynków zagranicznych we Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, organizator spotkania.

Praktyczna wiedza w cenie

Podczas całodniowego seminarium specjaliści Timgu omawiali takie tematy jak optymalizacja witryny internetowej pod kątem konwersji, pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach na rynkach Europy Zachodniej, USA i Skandynawii oraz znaczenie urządzeń mobilnych w marketingu B2B i B2C. Uczestnicy na przykładzie własnych stron www mogli dowiedzieć się, jak powinna wyglądać funkcjonalna witryna internetowa, jak dobrze wykorzystać i odczytywać narzędzia analityczne, takie jak statystyki Google Analytics. W drugiej części spotkania odbyły się warsztaty, podczas których uczestnicy mieli okazję zobaczyć jak funkcjonuje konto Google AdWords, dowiedzieli się, jak dobierać odpowiednie słowa kluczowe i budować przekaz reklamowy by w skuteczny sposób zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie.

„Duże zainteresowanie podjętymi przez nas zagadnieniami pokazuje, jak poszukiwana i wciąż nowa dla polskich przedsiębiorców jest praktyczna wiedza z zakresu marketingu i reklamy w Internecie. Podczas szkolenia staraliśmy się przybliżyć uczestnikom jak za pomocą niekiedy niewielkich zmian na stronie możemy zoptymalizować jej funkcjonalność pod kątem bardziej efektywnych wyników sprzedaży, jak korzystać z Google Analytics. Na rzeczywistych przykładach omówiliśmy strategie tworzenia kampanii AdWords skierowanych na konkretne rynki zagraniczne. Myślę, że te informacje były najbardziej użyteczne” – potwierdza Marcin Stojak, Country Manager na Polskę w Timgu.

„Firmy zachodnioeuropejskie często korzystają z narzędzi internetowych i mobilnych, dzięki czemu efektywniej docierają do globalnych klientów i w ten sposób budują przewagę konkurencyjną. Szczególnie biegłe w tym są firmy niemieckie, brytyjskie, duńskie i holenderskie, które zamawiają produkty u polskich podwykonawców, a później skutecznie sprzedają je na świecie pod swoją marką. Moim zdaniem, najszybszym i najtańszym sposobem zwiększenia obecności polskich firm na rynkach zagranicznych jest przybliżenie im tematyki zagranicznego marketingu internetowego, pokazanie konkretnych narzędzi i praktycznego ich zastosowania. Temu właśnie służyło zorganizowane w ramach Enterprise Europe Network seminarium we współpracy ze specjalistami z agencji Timgu. Ze względu na zainteresowanie, w tym roku planujemy kolejne spotkanie dotyczące tej tematyki” – zapewnia Łukasz Liebersbach, specjalista ds. rozwoju rynków zagranicznych w WCTT, organizator spotkania.

 

Więcej informacji:

Timgu Ltd to międzynarodowa agencja marketingu internetowego specjalizująca się w marketingu w wyszukiwarkach, optymalizacji stron i marketingu mobilnym. Misją firmy jest dostarczanie skutecznych rozwiązań we wszystkich aspektach aktywności swoich Klientów w Internecie. Timgu jest jedynym w Polsce certyfikowanym partnerem Google w programie Google Grants. Firma ma biura w Londynie i Kopenhadze oraz przedstawicielstwo w Warszawie. Agencja została założona w 2010 roku przez byłych pracowników firmy Google: Alexandra Kahna i Lariego Numminena.

www.timgu.plwww.timgu.com  

Wrocławskie Centrum Transferu Technologii jest członkiem i koordynatorem Enterprise Europe Network  i w Polsce Zachodniej. WCTT świadczy usługi o charakterze doradczym i szkoleniowym skierowane głównie do przedsiębiorców, naukowców, konsorcjów naukowo-biznesowych oraz instytucji badawczo-rozwojowych. Misją Centrum jest podnoszenie efektywności i konkurencyjności lokalnych przedsiębiorstw przez innowacje i transfer technologii oraz internacjonalizację (współpracę z rynkami zagranicznymi).

www.wctt.pl

Enterprise Europe Network powstała w 2008 roku międzynarodowa sieć organizacji wspierania nowoczesnego biznesu powołana przez Komisję Europejską. To prawie 570 organizacji partnerskich w 45 krajach  z całego świata. W Polsce działa 30 ośrodków zgrupowanych w czterech konsorcjach: południowym, zachodnim, centralnym i północno-wschodnim. W ramach swojej działalności organizacja pośredniczy w międzynarodowych kontaktach biznesowych, szkoli i doradza firmom w zakresie nowych technologii, prawa, audytów technologicznych i innowacyjnych prowadzących do internacjonalizacji małych i średnich firm w wymiarze handlowym, naukowym i badawczym.

www.een.org.plwww.westpoland.pl





Tylko na WirtualneMedia.pl

Galeria

PR NEWS