- Pierwszy punkt odbioru otworzyliśmy w 2005 roku, początkowo pełnił rolę salonu firmowego, w którym można było kupić nowości - mówi Bartosz Lewiński, Dyrektor Pionu Obsługi Klienta. Szybko jednak zaczęto w nim wydawać paczki i w ciągu dwóch lat otwarto jeszcze kolejne firmowe punkty: jeden w Piasecznie i trzy w strategicznych punktach Warszawy, które nadal funkcjonują. – Dzisiaj stawiamy jednak na współpracę z partnerskimi sieciami, które mają bardzo dobrze zlokalizowane placówki w całej Polsce. Pozwala to zbudować bazę klientów poza Warszawą oraz zachęcić ich do częstszych zakupów – dodaje Lewiński.
W październiku 2011 roku sklep nawiązał współpracę z siecią Mail Boxes Etc., uruchamiając odbiór w trzech placówkach we Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu. – Ogromnym atutem MBE jest lokalizacja, punkty znajdują się w centrach miast, gdzie łatwo dotrzeć komunikacją publiczną, w większości przypadków zapewniamy też miejsca parkingowe – mówi Łukasz Osyra, Manager sieci MBE.
Merlin.pl zdecydował się na poszerzenie współpracy i ostatnio udostępnił odbiór zamówień w punktach MBE w Zielonej Górze, Katowicach, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i dodatkowo w 3 punktach w Warszawie. – Otwarcie nowych punktów umożliwiło nam objęcie zasięgiem kluczowych województw. Cały czas jednak analizujemy rozkład geograficzny wysyłanych paczek i jeśli odkryjemy nowe, rokujące lokalizacje, na pewno rozważamy otwarcie kolejnych punktów – zapewnia Dyrektor.
W chwili obecnej trwa również promocja – odbierając paczki z merlin.pl w MBE, klienci otrzymują 10 proc. rabatu na usługi tej sieci.