„Umiem pomóc” to przedsięwzięcie wpisujące się w politykę Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) Grupy LUX MED, która w sposób odpowiedzialny angażuje się w działania na rzecz społeczności. „Jesteśmy firmą świadczącą profesjonalne usługi medyczne i wiemy, jak ważne jest udzielenie na czas pomocy tym, którzy tego potrzebują. To często kwestia życia lub śmierci. Dlatego od wielu lat prowadzimy szkolenia z zakresu pierwszej pomocy. Nasz potencjał staramy się wykorzystywać nie tylko do szkoleń komercyjnych, ale także działań pro publico bono, obecnie związanych z edukacją młodzieży. Upowszechnienie informacji o podstawach ratownictwa medycznego i umiejętności ratowania życia to misja, w którą z wielkim zapałem angażuje się sama firma oraz nasi pracownicy” – podkreśla Anna Rulkiewicz.
Akcję zainaugurowała konferencja prasowa. Dzień po niej rozpoczną się czterogodzinne szkolenia w 12 warszawskich szkołach – 9 liceach, 1 technikum, a testowo także w 2 gimnazjach. Wszystkie otrzymają certyfikaty poświadczające udział w zajęciach. Zostaną w nich także wyeksponowane tablice szkoleniowe, które przez cały rok będą służyły młodzieży. Każdy uczeń otrzyma natomiast praktyczną kartę potwierdzającą uczestnictwo, która zawiera podstawowe zasady udzielania pierwszej pomocy oraz najważniejsze numery telefonów do służb ratowniczych.
Komunikacja działań akcji „Umiem pomóc” opiera się przede wszystkim na relacjach z mediami, a także bezpośrednich kontaktach z młodymi ludźmi. Grupa LUX MED wykorzystuje do tego stronę poświęconą projektowi – www.umiempomoc.pl oraz swój fan page na portalu społecznościowym Facebook „Zdrowie w stylu LUX MED”. Powstała tu zakładka, dzięki której ruch internautów będzie przekierowywany na www.umiempomoc.pl. Na materiałach szkoleniowych zostaną też umieszczone kody QR, dzięki którym młodzi ludzie bezpośrednio z telefonu komórkowego wejdą na stronę internetową akcji. Do działań marketingowych zostaną wykorzystane także linki sponsorowane w wyszukiwarce Google. Odpowiedzialna za relację z mediami jest agencja imedia PR, która również koordynuje cały projekt.
Grupa LUX MED to największa polska grupa medyczna oferująca kompleksową opiekę ambulatoryjną, diagnostyczną, rehabilitacyjną oraz chirurgię jednego dnia. W jej ramach działają obecnie 72 placówki ambulatoryjnej opieki medycznej: 26 pod marką LUX MED, 17 pod marką CM LIM, 17 pod marką Medycyna Rodzinna, 10 pod marką PROMEDIS oraz 2 pod marką PROFEMED, a także Szpital w Warszawie i ośrodek opieki Tabita w Konstancinie-Jeziornie. Z usług Grupy LUX MED korzysta ok. 1 050 000 pacjentów, którymi opiekuje się zespół kilku tysięcy doświadczonych lekarzy reprezentujących wszystkie specjalności medyczne. Z Grupą współpracuje też ok. 1350 poradni medycznych w całej Polsce. Pod jej opieką są klienci korporacyjni i indywidualni wykupujący pakiety lub pojedyncze wizyty, a także pacjenci korzystający z usług w ramach kontraktu z Narodowym Funduszem Zdrowiai klienci firm ubezpieczeniowych. W ramach Grupy działa również LUX MED Diagnostyka Sp. z o.o. prowadząca Centrum Diagnostyki Obrazowej AVI, FADO Centrum Usług Medycznych oraz Med-Sport - pracownie tomografii komputerowej i rezonansu magnetycznego.