W Konkursie Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow doceniona została kampania relaunchowa marki Banku. Jury uhonorowało także koncepcję wprowadzenia na rynek PKO Konta za Zero.
Jurorzy oceniali sposób opracowania strategii kampanii reklamowych oraz kreatywność poszczególnych elementów przesłanych projektów. Istotna była również skuteczność i efektywność podejmowanych działań. W siódmej edycji konkursu Golden Arrow w kategorii Kampania zintegrowana statuetkę otrzymał projekt wprowadzenia na rynek PKO Konta za Zero. Natomiast w kategorii Golden Arrow open - kampania marketingowa relaunchu marki PKO Banku Polskiego. Konkurs Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow organizowany jest przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i VFP Communications od 2006 roku.
Wprowadzenie na rynek w ubiegłym roku nowej oferty kont osobistych oraz zmiana wizerunku PKO Banku Polskiego zostały wsparte kampanią marketingową z udziałem Szymona Majewskiego. Cały koncept kreatywny spotkał się z pozytynym przyjęciem przez konsumentów, którzy mimo początkowego zaskoczenia taką rewolucyjną zmianą zobaczyli w reklamie świeżość i odwagę Banku. Kampania dobrze komunikuje ofertę produktową. Zgodnie z założeniami pozytywnie wpływa również na wizerunek Banku. Marka zachowała kluczowe atrybuty, takie jak stabilność, wiarygodność czy bezpieczeństwo, jednocześnie budując pozycję w obszarach związanych z nowoczesnością, dynamiką i młodością.
Działania Banku związane z odświeżeniem wizerunku i wprowadzeniem nowości do oferty zostały w ostatnim czasie docenione również przez samych bankowców. Za działania promocyjne w 2011 roku Bank otrzymał Lamparty - nagrodę przyznawaną od 2004 roku za najbardziej podziwianą kreację wizerunku banku. Środowisko reklamowe doceniło z kolei pracę szefa marketingu Banku. Tomasz Marszałł otrzymał Grand Prix i tytuł „Dyrektora Marketingu 2011 roku” w konkursie organizowanym przez portal Mediarun.pl.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za I kwartał 2012 rok wyniósł 1,005 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader"s Digest certyfikatami "Produkt Roku 2011" jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem "Złotego Bankiera" za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu "Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców", posiadaczem certyfikatu "Firma Przyjazna Klientowi" oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt - za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu "Top Marka" według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Jest także najbardziej wartościowym krajowym bankiem, jak wynika z rankingu „100 najcenniejszych firm Newsweeka”. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.