Wojciech Maziarski: Tygodniki opinii bronią się przed kryzysem

- Kryzys na rynku prasy w o wiele większym stopniu dotyczy dzienników niż tygodników opinii (...). Odnoszę wrażenie, jakby „Przekrój” dogorywał - mówi Wirtualnemedia.pl Wojciech Maziarski, szef „Newsweek Polska”.

Krzysztof Lisowski
Krzysztof Lisowski
Udostępnij artykuł:

Z Wojciechem Maziarskim rozmawialiśmy m.in. o jubileuszu 10-lecia obecności magazynu „Newsweek Polska”, który na polskim rynku pojawił się 3 września 2001 roku. - Urodziny przypadają na początek września i w związku z tym przygotowujemy wiele niespodzianek. Na rynku ukaże się urodzinowe wydanie magazynu z odświeżonym layoutem, który zmieni się już na stałe. Będzie także urodzinowa impreza, która odbędzie się 5. września. Ustanawiamy też nową, coroczną Nagrodę Wolności Newsweeka, którą wręczymy po raz pierwszy właśnie podczas tej wrześniowej imprezy. Będziemy honorować osoby szczególnie zasłużone dla polskiej wolności w szeroko rozumianej sferze kultury, polityki i gospodarki.  Wszystkim tym wydarzeniom towarzyszyć będzie kampania reklamowa, która ruszy pod koniec sierpnia. Mam nadzieję, że dzięki tym wszystkim działaniom o „Newsweeku Polska” będzie głośno - zapowiada Maziarski.

Szef tygodnika „Newsweek Polska” wyraził swoje zdanie na temat konkurencyjnego magazynu „Uważam Rze”: - Ku mojemu zaskoczeniu decyzja o wydaniu tego magazynu okazała się być trafioną. Mówię o tym, ponieważ wróżyłem temu tytułowi porażkę rynkową. Wchodzę więc pod stół i odszczekuję. To pismo adresowane jest do bardzo szczególnego, wybranego czytelnika. Kiedyś w jakimś wywiadzie powiedziałem, że magazyn „Uważam Rze” przypomina trochę swoisty biuletyn sekty - z bezkrytycznym entuzjazmem jest czytane przez swoich wyznawców, natomiast ludzi spoza sekty nudzi i irytuje. Jednak sekta, czyli grupa docelowa tego pisma jest na tyle duża, że pozwala je utrzymać. Pytanie tylko, czy za czytelnikami przyjdą też przychody reklamowe, a to okaże się dopiero w przyszłym roku. No i pamiętajmy o cenie egzemplarza. Moim zdaniem jest to cena dumpingowa - podkreśla Maziarski.

Z szefem „Newsweek Polska” rozmawialiśmy także o bezpośredniej konkurencji jego tytułu, a mianowicie o tygodnikach „Wprost” oraz „Polityka”. - Oba te pisma lubię i czytam je regularnie. Oba tytuły akceptuję i ich publikacje nie budzą we mnie takiej irytacji, jak wiele publikacji w „Uważam Rze”. Mam jednak wrażenie, że „Polityka” stała się ostatnio zachowawcza, brakuje w niej werwy i świeżych pomysłów. Coraz rzadziej „Polityka” mnie zaskakuje, coraz częściej staje się przewidywalna. „Wprost” jest dużo bardziej dynamiczne i robione jest bardzo sprawnie, „tryska” pomysłami. Ale jak powiedziałem, chętnie czytam oba te tytuły i za każdym razem znajduję w nich coś, czego im zazdroszczę i co chętnie widziałbym też w „Newsweeku” - zauważa redaktor naczelny „Newsweek Polska”.

Wojciech Maziarski wypowiedział się również na temat potencjału polskiego rynku tygodników opinii. - Myślę, że wydawcy zauważyli, że kryzys na rynku prasy w o wiele większym stopniu dotyczy dzienników niż tygodników opinii. Tygodniki przed kryzysem dużo lepiej się bronią. Stąd tyle pomysłów na wydawanie tygodników. Trzeba jednak pamiętać, że ten rynek też ma ograniczoną pojemność. W związku z tym każdy kolejny tygodnik opinii ma mniejsze szanse na powodzenie - powiedział Wirtualnemedia.pl Maziarski.

Z Wojciechem Maziarskim, redaktorem naczelnym magazynu „Newsweek Polska” rozmawialiśmy o potencjale rynkowym zarządzanym przez niego magazynu, konkurencyjnych tygodnikach opinii oraz polskim rynku tygodniowych magazynów opiniotwórczych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online