„Twój Styl” liderem wśród pism luksusowych, „Harper’s Bazaar” dopiero 11.
W kwietniu br. prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Shape”. Zyskał tylko „Twój Styl”, zaś konkurencyjny „Harper's Bazaar” zajął dopiero 11. miejsce.
Z miejsca drugiego na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród pism luksusowych awansował „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem tego miesięcznika w kwietniu 2013 roku wyniosła 237 737 egz., po wzroście względem kwietnia 2012 roku o 25,77 proc. Był to jednocześnie jedyny wzrost w zestawieniu.
Natomiast na drugie miejsce spadł miesięcznik „Glamour” (G+J Polska), którego sprzedaż ogółem zmniejszyła się o 29,59 proc. do 166 200 egz. W kwietniu br. magazyn ten ukazał się z kartą dającą zniżki w ramach akcji Narodowy Dzień „Glamour”.
Trzecią lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 126 681 egz. Jego sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 24,58 proc.
Dopiero 11. miejsce zajął nowy magazyn „Harper's Bazaar” (Marquard Media Polska). Sprzedażowy wynik drugiego numeru tego pisma wyniósł 42 891 egz. i był niższy od wyników innych magazynów luksusowych koncentrujących się na modzie jak „Elle” (55 281 egz.) czy „InStyle” (47 285 egz.). Drugie wydanie wsparte było kampanią reklamową w telewizji, prasie i w internecie (więcej na ten temat).
Z kolei największy spadek zanotował plasujący się na ostatniej lokacie magazyn „Shape” (Marquard Media Polska). Jego sprzedaż ogółem w kwietniu br. zmniejszyła się bowiem aż o 42,12 proc. i wyniosła 23 411 egz.
Wirtualnemedia.pl |
kwiecień |
|
ZKDP |
2013 |
2012 |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Twój Styl |
237 737 |
189 032 |
Glamour |
166 200 |
236 056 |
Avanti |
126 681 |
167 958 |
Zwierciadło |
86 324 |
88 517 |
Pani |
81 601 |
96 469 |
Joy |
76 026 |
105 610 |
Hot Moda & Shopping |
72 705 |
84 849 |
Cosmopolitan |
67 275 |
86 516 |
Elle |
55 821 |
68 806 |
In Style - Edycja Polska |
47 285 |
63 926 |
Harpers Bazaar |
42 891 |
- |
Uroda |
33 548 |
34 340 |
Shape |
23 411 |
40 446 |
W kwietniu 2013 roku w porównaniu do marca 2013 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 125,91 proc.) pochwalić się mógł miesięcznik „Glamour”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Joy” (Marquard Media Polska) - było to 28,79 proc. Natomiast sprzedaż ogółem drugiego wydania „Harper’s Bazaar” była o 28,36 proc. niższa od sprzedaży pierwszego numeru tego magazynu.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|
ZKDP |
kwiecień |
marzec |
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
|
Twój Styl |
237 737 |
193 989 |
Glamour |
166 200 |
73 569 |
Avanti |
126 681 |
163 950 |
Zwierciadło |
86 324 |
82 864 |
Pani |
81 601 |
80 905 |
Joy |
76 026 |
106 758 |
Hot Moda & Shopping |
72 705 |
76 408 |
Cosmopolitan |
67 275 |
67 094 |
Elle |
55 821 |
59 826 |
In Style - Edycja Polska |
47 285 |
55 355 |
Harpers Bazaar |
42 891 |
59 873 |
Uroda |
33 548 |
35 788 |
Shape |
23 411 |
23 982 |
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem wśród pism luksusowych, „Harper’s Bazaar” dopiero 11.