SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada sprzedaż gazet ogólnopolskich, najwięcej traci "Puls Biznesu"

W listopadzie 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej straciły "Puls Biznesu" i "Parkiet", najmniej "Fakt".  Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w listopadzie 2009 r. wyniosła 463 721 egz., czyli o 4 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 324 192 egz. Jest to wynik o 13 proc. słabszy niż w listopadzie 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 9 proc. do 183 837 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolitą". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w listopadzie wynik na poziomie 114 472 egz., co oznacza spadek o 12 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

"Rzeczpospolita" wyprzedziła piąty "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), który na rynku zadebiutował 14 września 2009 r. zastępując "Dziennik" i "Gazetę Prawną". Średnia sprzedaż ogółem "DGP" wyniosła 98 220 egz. 

Tytuł listopad
Wirtualnemedia.pl 2009 2008
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 615 242 463 721 654 092 482 809
Gazeta Wyborcza 461 758 324 192 553 084 373 599
Super Express 309 144 183 837 332 729 202 713
Rzeczpospolita 182 891 114 472 192 017 130 189
Dziennik Gazeta Prawna** 162 874 98 220 - -
Przegląd Sportowy 95 783 52 328 107 970 57 419
Futbol News 85 543 20 603 - -
Puls Biznesu 21 236 14 486 27 639 18 045
Parkiet 16 912 7 601 23 450 9 426

 
W listopadzie br. w porównaniu z październikiem wzrost sprzedaży odnotowały tylko “Fakt” i “Parkiet”.

Tytuł 2009
Wirtualnemedia.pl listopad październik
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 615 242 463 721 612 274 457 062
Gazeta Wyborcza 461 758 324 192 474 476 334 193
Super Express 309 144 183 837 315 420 187 980
Rzeczpospolita 182 891 114 472 188 866 116 453
Dziennik Gazeta Prawna** 162 874 98 220 178 101 107 813
Przegląd Sportowy 95 783 52 328 98 948 54 098
Futbol News 85 543 20 603 102 687 21 645
Puls Biznesu 21 236 14 486 21 345 14 582
Parkiet 16 912 7 601 16 312 6 816


 


 

* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: Spada sprzedaż gazet ogólnopolskich, najwięcej traci "Puls Biznesu"

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomik
No cóż, internet "rządzi". Po co płacić jak w necie są treści za darmo? Jedyna gazetą jaką kupuję są "Fakty i Mity" piętnujące kościelne i polityczne afery. Tygodnik nie wymieniony w rankingu, a szkoda.
0 0
odpowiedź
User
Largo
Fakt najpoczytniejszą gazetą w kraju, kolejny brukowiec na 3. miejscu. Nie ma co, elity intelektualne w PL rządzą ;)
0 0
odpowiedź
User
Zły
Nie kupujcie gó... pod nazwą "Przegląd Sportowy" bo jest gazetą legii.
0 0
odpowiedź