SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną” (dane o sprzedaży e-wydań dzienników w 2015 r.)

W ub.r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 770 egz. W skali roku tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 30,32 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W 2014 roku dziennik ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Natomiast na drugą pozycję z pierwszej w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 411 egz., czyli o 4,39 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 17,21 proc. do 2 799 egz.

Drugi największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 22,33 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się dwa oczka niżej z wynikiem 1 950 egz.

Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 40,52 proc. Od lutego ub.r. „Parkiet” oferuje dostęp do elektronicznej wersji gazety już w wieczór poprzedzający pojawienie się numeru w kioskach.

Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która spadła z miejsca szóstego na siódme. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu obniżyła się bowiem o 46,26 proc. do 273 egz.

W 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza” (Agora), której wynik w porównaniu do 2014 roku zmalał o 17,57 proc. i wyniósł 760 egz.

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Rzeczpospolita

9 770

55 886

7 497

55 849

Dziennik Gazeta Prawna

9 411

44 946

9 015

47 319

Puls Biznesu

2 799

10 582

2 388

10 817

Gazeta Wyborcza

2 206

158 382

2 060

170 247

Parkiet Gazeta Giełdy

1 950

4 813

1 594

4 605

Przegląd Sportowy

368

30 890

408

34 722

Gazeta Polska Codziennie

273

19 091

508

20 232

Fakt Gazeta Codzienna

219

307 474

246

324 730

Super Express

0

144 529

0

152 041

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w 2015 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 890 egz., po wzroście o 97,34 proc.

Na drugie miejsce spadł „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 458 egz., po stracie wynoszącej 9,49 proc.

Z dziesiątej na trzecią lokatę awansował „Głos - Dziennik Pomorza” (Polskapresse). Jego średni wynik e-wydań zwiększył się o 156,79 proc. do 416 egz.

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem - o 163,89 proc. do 95 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa). Tytuł ten awansował z pozycji 21. na 16.

Zaś największy spadek odnotowała „Gazeta Wrocławska” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadła z miejsca 4. na 7. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 15,57 proc. i ostatecznie wyniósł 206 egz.

ZKDP

rok

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Echo Dnia

890

19 403

451

21 471

Polska Dziennik Bałtycki

458

24 080

506

26 996

Głos - Dziennik Pomorza

416

22 472

162

24 380

Gazeta Pomorska

351

40 778

234

44 773

Polska Głos Wielkopolski

322

29 785

354

32 550

Gazeta Lubuska

284

20 103

214

22 410

Polska Gazeta Wrocławska

206

16 295

244

18 018

Polska Dziennik Zachodni

204

39 513

230

45 188

Polska Gazeta Krakowska

202

16 696

211

18 308

Nowa Trybuna Opolska

186

14 321

129

16 230

Gazeta Codzienna Nowiny

172

15 889

98

18 383

Dziennik Polski

168

18 833

175

21 211

Polska Dziennik Łódzki

135

22 665

136

25 322

Express Bydgoski

125

11 048

104

11 874

Nowości - Dziennik Toruński

114

12 646

90

13 827

Kurier Poranny

95

5 333

36

6 416

Gazeta Współczesna

83

6 262

71

7 530

Polska Metropolia Warszawska

83

3 740

41

3 987

Polska Kurier Lubelski

80

4 276

44

4 590

Express Ilustrowany

76

28 415

64

31 805

Kurier Szczeciński

70

11 059

59

12 589

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

66

14 456

28

16 751

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną” (dane o sprzedaży e-wydań dzienników w 2015 r.)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl