SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ogilvy Polska i LEGO Polska z nagrodą Green Pencil za najlepszą na świec­ie kampanię o ekologii

Ogilvy Polska i LEGO Polska otrzymały nagrodę Green Pencil za najlepszą na świec­ie kampanię o ekologii. Przyznano ją za projekt „Green Instructions” na festiwalu One Show 2021.Po raz pierwszy nagrodzono pracę z Polski.

One Show to organizowany od ponad 40 lat, największy festiwal designu i komunikacji marketingowej w USA. Do konkursu zgłoszono kilkadziesiąt tysięcy prac. Od 2009 roku na One Show przyznawana jest specjalna nagroda – Green Pencil. Spośród kilku tysięcy zgłoszeń wyłaniana jest tylko jedna (lub maksymalnie dwie) najlepsza kampania ekologiczna na świecie.

W poprzednich latach nagrodę Green Pencil otrzymywały takie kampanie, jak: „Save Our Species” Lacoste, „Trash Isles” czy „Inglorious Fruits and Vegetables”.

W tym roku po raz pierwszy w historii tę nagrodę otrzymała praca z Polski – kampania LEGO „Green Instructions” („Zielone Instrukcje”) zrealizowana przez Ogilvy Polska dla LEGO Polska.

Kampania rozpoczęła się w czerwcu 2020 r. Polegała na opublikowaniu dodatkowych „Zielonych Instrukcji” do istniejących, popularnych zestawów LEGO. Instrukcje pokazują, jak przebudować zestawy w ich bardziej ekologiczne odpowiedniki, które w prawdziwym świecie ograniczają postępowanie zmian klimatycznych, czyli jak przebudować np. auta w hulajnogi, samoloty w pociągi elektryczne, a kopalnie w elektrownie wiatrowe.

Podczas kolejnego lockdownu, po świętach Bożego Narodzenia – LEGO opublikowało materiały dydaktyczne pomocne nauczycielom w prowadzeniu lekcji o zmianach klimatycznych i o tym, jak im możemy zapobiegać jako ludzkość. Były to lekcje z użyciem tych samych „Zielonych Instrukcji”, udostępnione w formie materiałów PDF oraz lekcji video (które poprowadził Przemysław Staroń, nagrodzony w 2018 r. tytułem „Nauczyciela Roku”).

- LEGO to nie tylko zabawka, lecz także środek masowej komunikacji z najmłodszym pokoleniem. Poprzez zabawę uczymy się więcej – to właśnie doświadczenie pozwala nam najmocniej przyswajać ważne informacje. Użyliśmy więc klocków LEGO jako języka komunikacji na temat ochrony środowiska, by dotrzeć do najmłodszego pokolenia. Kampania jest spójna z globalną platformą LEGO „Rebuild The World”, została jednak w 100 proc. wymyślona lokalnie, w Polsce i zaadresowana precyzyjnie pod kątem wyzwań związanych z ochroną środowiska w naszym kraju – powiedział Maciej Twardowski, executive creative director Ogilvy Polska.

Beata Kucejko, LEGO marketing director Poland, Ukraine & Baltics komentuje: - Kampania „Zielone Instrukcje” jest lokalną i wyjątkową interpretacją naszej globalnej platformy „Rebuild The World”. Realizuje ona jednak w bardzo unikalny sposób temat lokalny – związany z Polską – i adresuje temat edukacji o zmianach klimatycznych w sposób, jaki nie został użyty nigdzie indziej. Czujemy się uhonorowani nagrodą, jaką odbieramy razem z Ogilvy Polska – nagrodą w jakże ważnym obszarze komunikacji. Jest ona potwierdzeniem autentyczności jednego z filarów działalności LEGO, czyli troski o naszą planetę. LEGO jest marką, która inspiruje przyszłych budowniczych świata. Cieszę się niezmiernie, że znaleźliśmy podczas tego niełatwego okresu, jakim były ostatnie miesiące, sposób na naukę przez zabawę, zwłaszcza w tak istotnym temacie.

Dwa dodatkowe wyróżnienia

Ogilvy Polska i LEGO Polska za kampanię „Zielone Instrukcje” oprócz Green Pencil otrzymały na festiwalu One Show dwa wyróżnienia (Merit) w kategoriach: „Experiential & Immersive - Physical Products” oraz „IP & Products - Integrated Digital & Physical Product”. Kampania została również nagrodzona prestiżową nagrodą Graphite PENCIL w kategorii Impact na tegorocznym festiwalu D&AD w Londynie.

 

Dołącz do dyskusji: Ogilvy Polska i LEGO Polska z nagrodą Green Pencil za najlepszą na świec­ie kampanię o ekologii

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl