SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mediacap w trzecim kwartale z 1,4 mln zł zysku. Wpływy LTTM w dół o 11 proc., a Grupy S/F o 18 proc.

W zeszłym kwartale br. holding marketingowo-technologiczny Mediacap przy spadku przychodów sprzedażowych o 10 proc. do 28,78 mln zł osiągnął wzrost wyniku netto z 216 tys. zł straty do 1,39 mln zł zysku. W trzech kwartałach przychody LTTM w ujęciu like-for-like zmalały o 11 proc., Grupy S/F - o 18 proc., a IQS - o 24 proc.

Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu Jacek Olechowski, prezes i większościowy akcjonariusz Mediacapu

Koszty operacyjne Mediacapu w minionym kwartale zmalały rok do roku mocniej niż wpływy sprzedażowe - o 12,5 proc., z 30,82 do 26,96 mln zł.

W efekcie zysk operacyjny zwiększył się z 1,4 do 2,29 mln zł, zysk brutto - z 369 tys. zł do 1,92 mln zł, a wynik netto z 216 tys. zł straty do 1,39 mln zł zysku.

- Sam trzeci kwartał przyniósł lekką poprawę sytuacji. Choć przychody nadal były mniejsze niż rok temu i wyniosły 28,8 mln zł (-10 proc. r/r) to przy lepszej strukturze sprzedaży i niższej bazie kosztowej udało nam się podwyższyć poziom EBITDA do 3,4 mln zł (+32 proc. r/r) co oznacza, że od początku roku wyniosła 4,4 mln zł (-16 proc. r/r) - opisał zarząd Mediacapu.

- Tym samym, po trzech kwartałach udało nam się zmniejszyć stratę netto do 1,1 mln zł wobec 2,4 mln straty poniesionej w 1 półroczu - dodał.

W LTTM spadek mniejszy niż w Grupie S/F i IQS

Do Mediacapu należą Grupa S/F (obejmująca agencje marketingowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab, The Digitals i Booost), utworzona jesienią ub.r. grupa LTTM (w jej skład wchodzą zajmujące się influencer marketingiem TalentMedia, LifeTube, Gameset i Gamellon) oraz firma badawcza IQS.

Zarząd firmy podał, że w ujęciu like-for-like (czyli bez uwzględnienia przejęć zrealizowanych w ub. i br.) w trzech kwartałach br. przychody LTTM zmalały o 11 proc., Grupy S/F - o 18 proc., a IQS - o 24 proc.

- W każdym z tych przypadków wierzymy jednak w powrót do wzrostów wraz z odejściem pandemii - które dzięki ogłoszonej w bieżącym tygodniu szczepionce jest już na horyzoncie - zaznaczyły władze firmy.

Dzięki temu, że Mediacap spółki LifeTube i Gamellon przejął w ub.r., a w połowie czerwca br. podpisał list intencyjny ws. fuzji z agencją Gemeset  nominalnie w trzech kwartałach br. przychody LTTM ze sprzedaży zewnętrznej zwiększyły się rok do roku z 30,67 do 38,78 mln zł. Zysk EBITDA wzrósł z 1,06 do 1,59 mln zł, a zysk netto z działalności kontynuowanej - z 14 do 430 tys. zł.

Grupa S/F w trzech kwartałach br. zanotowała spadek przychodów zewnętrznych z 34,52 do 28,35 mln zł. Natomiast zysk EBITDA poszedł w górę z 1,62 do 1,74 mln zł, a wynik netto z działalności kontynuowanej - z 485 tys. zł straty do 1,1 mln zł zysku.

Natomiast wpływy zewnętrzne IQS zmalały z 16,41 do 12,46 mln zł, zysk EBITDA - z 2,55 do 1,06 mln zł, a wynik netto z działalności kontynuowanej - z 285 tys. zł zysku do 991 tys. zł straty.

- Te wyniki były lepsze niż nasz pierwotny plan Covid 19, przy czym z racji kolejnych ograniczeń gospodarczych pozostajemy nadal bardzo ostrożni w kwestii końca roku - stwierdził zarząd Mediacapu.

Mniej na pensje, więcej na usługi obce

W trzech kwartałach br. przychody sprzedażowe Mediacapu zmniejszyły się o 2,5 proc. do 79,6 mln zł, a koszty operacyjne - o 0,7 proc. do 79,95 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w górę z 54,73 do 58,16 mln zł, a na wynagrodzenia - zmalały z 16,15 do 14,75 mln zł.

Wskutek spowolnienia gospodarczego wywołanego przez epidemię koronawirusa wiosną br. zatrudnienie w LTTM zmniejszono o ok. 9 proc., a w lipcu zamknięto spółkę Mellon Media zajmującą się produkcją autorskich treści na YouTube’a. Z zarządu LTTM z końcem br. odejdzie Piotr Łuczak, a w połowie 2021 roku Krystian Botko.

Zysk operacyjny Mediacapu w trzech kwartałach zmalał z 1,6 mln zł do 716 tys. zł, natomiast wynik netto z działalności kontynuowanej poszedł w górę ze 186 tys. zł straty do 540 tys. zł zysku (głównie dzięki 1,45 mln zł wpływów finansowych).

Natomiast 1,59 mln zł straty z działalności zaniechanej spowodował, że strat netto firmy pogłębiła się ze 138 tys. zł do 1,05 mln zł.

- Nasza strategia na przyszłość niezmiennie skupiona jest na najszybciej rosnących segmentach rynkowych: influencer i gaming marketing, ale też performance marketing i data. Wszystkie te segmenty stanowią istotną szansę dla naszych trzech segmentów działalności - zapewnił zarząd Mediacapu.

Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. Jacek Olechowski ma 52,08 proc. akcji spółki.

Dołącz do dyskusji: Mediacap w trzecim kwartale z 1,4 mln zł zysku. Wpływy LTTM w dół o 11 proc., a Grupy S/F o 18 proc.

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciekawe
Tak mocno kpiono z influecner marketingu, że będzie ofiarą pandemicznego kryzysu... a tu raptem 11% spadku w przychodach.
0 0
odpowiedź
User
fofo
No, obnizenie wynagrodzen pracownikom przynioslo efekty :) Zarzad moze wyplacic premie.
0 0
odpowiedź
User
LLD
kratywna ksiegowosc i czary mary z wewnetrzymi zleceniami, a jak jest na rynku i ile zlecen ląduje na tapecie to wie każdy kto siedzi w ryneczku influ. Nie ze mna te numery misie-pysie
0 0
odpowiedź