SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Joanna Mroczkowska zarządza operacyjnie Marquard Media Polska, z zarządu odszedł Andrzej Fudała

W ostatnich dniach w wydawnictwie Marquard Media Polska miały miejsce kolejne zmiany: Andrzej Fudała miał odejść z funkcji członka zarządu spółki, prezesem nadal pozostaje Bijan Khezri - wynika z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

Andrzej Fudała / fot. materiały prasowe Andrzej Fudała / fot. materiały prasowe

Marquard Media Polska z końcem grudnia zamknął wszystkie swoje tytuły prasowe, decyzją sądu rozpoczął postępowanie sanacyjne. Zadłużenie spółki wynosi ok. 20,5 mln złotych.

Z rynku zniknęły takie tytuły jak "CKM", "Cosmopolitan", "Esquire", "Harper’s Bazaar", "Joy" i "Playboy", w strategii przedstawionej portalowi Wirtualnemedia.pl w ubiegłym roku przez prezesa zarządu Bijana Khezriego wynikało, że chce on rozwijać CKM.pl, Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, zapowiadano też ponowne uruchomienie stron Supermamy.pl i Autostuff.pl.

W dalszej perspektywie mowa była także o rozwoju serwisów: Boska.pl, Hotmoda.pl oraz Milionkobiet.pl. Działalność spółki ma skupić się także na dwóch inicjatywach: aplikacji ShoppieGo oraz nakładce Act2Access.

Fudała odchodzi, Khezri nadal prezesem

Jak wynika teraz z naszych informacji, w firmie zaszły kolejne zmiany w strukturze. Z funkcji członka zarządu odszedł Andrzej Fudała, a zarząd jest obecnie jednoosobowy – składa się z Bijana Khezriego jako jego prezesa.

Fudała nie chciał potwierdzić tej informacji, stwierdził tylko, że „odmawia komentarza”. Po jego odejściu odpowiedzialność za działalność operacyjną firmy i zarządzanie przejęła Joanna Mroczkowska – dotychczas redaktor naczelna „Cosmopolitan”. - Marquard Media w Polsce jest aktualnie małą firmą, więc bardziej widzę siebie w roli team leadera, niż dyrektora czy v-ce prezesa. Z redakcjami i działem sprzedaży będziemy wspólnie pracować nad rozwojem serwisów - komentuje dla nas Joanna Mroczkowska.

Natomiast Małgorzata Jóźwiak przejęła odpowiedzialność za obszar zarządzania finansami – od listopada 2019 roku była prokurentką w spółce (podobnie jak Agnieszka Sabok).

Jak udało się nam dowiedzieć, strategia wydawnictwa ma pozostawać bez zmian: ma stawiać na dalszy rozwój portali: Zeberka.pl, Kozaczek.pl oraz Papilot.pl i CKM.pl. Ruszyć ma też serwis Supermamy.pl i Autostaff.pl, które będą częścią CKM.pl. W firmie ma obecnie pracować ok. 40 osób.

Marquard w Polsce od 1992 roku

Marquard Media Polska działa od 1992 roku, należy do szwajcarskiej grupy kapitałowej Marquard Media International, która jest też obecna m.in. w Niemczech, Austrii i na Węgrzech.

W portfolio wydawnictwa były głównie magazyny lifestylowe, luksusowe i młodzieżowe, a na rynkach zagranicznych także komputerowe. W Polsce od lat 90. do jesieni 2007 roku publikował też „Przegląd Sportowy”, sprzedał ten tytuł firmie Axel Springer Polska (obecnie Ringier Axel Springer Polska), przejmując w zamian tygodnik „Pani Domu” oraz miesięczniki „Olivia”, „Cienie i Blaski” oraz „Sekrety Serca”.

Jesienią 2009 roku tytuły „Pani Domu”, „Cienie i Blaski” oraz „Sekrety Serca” Edipresse Polska w zamian za „Hot Modę i Shopping”, natomiast „Olivię” sprzedał w 2012 roku Wydawnictwu Bauer.

W drugiej połowie lat 90. Marquard wydawał też magazyny młodzieżowe „Popcorn” i „Dziewczyna”, sprzedał te tytuły Axel Springer Polska, który zamknął je w 2012 roku. W połowie 2016 roku Marquard Media Polska zrezygnował natomiast z wydawania miesięcznika podróżniczego „Voyage”.

Dołącz do dyskusji: Joanna Mroczkowska zarządza operacyjnie Marquard Media Polska, z zarządu odszedł Andrzej Fudała

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Justin
Autostuff, droga redakcjo. 40 osób to ostro, Weszło ma więcej :)
0 0
odpowiedź
User
Pan Szatan
Ale to zabawne. Czyli miłość do pana Bijana się panu Fudale nie opłaciła. Ta firma jeszcze dycha? To przecież jakaś smutna parodia biznesu jest.
0 0
odpowiedź
User
Ciekawska
Czy zatem Andrzej Fudała po tym jak najpierw przyklepał słynna kampanię jednego energetyka z Powstaniem Warszawskim, teraz może dopisać sobie do CV kolejną wtopę czyli zatopienie MMP? Pracodawcy chcący pogrążyć firmę powinni się ustawiać w szeregu. A chwilka nie, Fudała jest niepotrzebny - mamy już przecież koronę :))))
0 0
odpowiedź