SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internauta wykpił spam reklamowy Volvo, firma zaoferowała mu wypożyczenie samochodu

Volvo Car Poland, importer samochodów marki Volvo, odpowiedziało na zabawny komentarz facebookowy internauty zarzucającej firmie nachalne wiadomości reklamowe, proponując mu użyczenie samochodu.

W czwartek po internecie krążył zrzut ekranu z rozmową prowadzoną na profilu Volvo na Facebooku. Udostępniali je m.in. menedżerowie z agencji marketingowych, podając za przykład świetnie poprowadzonej akcji social mediowej.

Scan pokazuje, jak w środę jeden z użytkowników Facebooka, Tomek Atlowski, napisał wiadomość do administratorów profilu Volvo Car Poland, że w sobotę wybiera się na paintball. Kiedy ci wyrazili zaskoczenie, że przesłał im taką informację, wyjaśnił, że skoro firma pisze do niego regularnie o sobie (np. o nowych modelach samochodów), postanowił zrewanżować się tym samym.

Dzień później importer zaproponował Atlowskiemu wypożyczenie na weekend samochodu XC90, nawiązując do planów paintballowych internauty. Ten jednak podziękował za propozycję i odmówił.

W opinii niektórych menedżerów z branży reklamowej, którzy zabierali głos na Facebooku, akcja musiała być wcześniej zaplanowana, ale mimo to chwalili marketera za takie działania, wskazując nawet za wzór do naśladowana. Tomek Atlowski w rozmowie z INNpoland.pl podkreślił jednak, że sam dla żartu wymyślił taką wiadomość przesłaną do Volvo Car Poland, a zainteresowanie nią mocno go zaskoczyło.

Co na to „zaczepiona” przez internautę firma? - Była to typowa akcja ad hoc wykorzystująca tzw. marketing responsywny. Staramy się zawsze reagować na potrzeby naszych fanów oraz użytkowników aut marki Volvo w sposób zbieżny z komunikacja marki - wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Rafał Zomerfeld z biura prasowego Volvo Car Poland. Dodaje, że komentarz zawierający wiadomość wysłaną pod adresem oficjalnego fanpage’a został opublikowany z inicjatywy internauty, nie było to uzgodnione z firmą. - Jako że dostrzegliśmy duży potencjał oraz warstwę humorystyczną w tym wpisie - postanowiliśmy zareagować wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych fanów. Publikując zdjęcie wykonane w samochodzie prasowym XC90 Volvo Car Poland, jednocześnie zaproponowaliśmy użyczenie go na weekend autorowi tego jakże popularnego wpisu. Pan Tomek zareagował na nasza propozycję doceniając ją, aczkolwiek nie był zainteresowany skorzystaniem z jazdy naszym autem. Co do zasady nie chcieliśmy w zamian niczego, poza możliwością podzielenia się wspaniałymi wrażeniami z jazdy naszym autem, w uznaniu tego pełnego humoru wpisu - opisuje Zomerfeld.

Reakcję Volvo Car Poland w tej sytuacji wymyślili oraz zrealizowali Łukasz Borak i Wojciech Potoczek z działu PR i marketingu.

Dołącz do dyskusji: Internauta wykpił spam reklamowy Volvo, firma zaoferowała mu wypożyczenie samochodu

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kozyra
Ktoś liczył ile w całym zamieszaniu padło słowo klucz VOLVO ? Państwo od wódczanej afery niech się uczą na tym przykładzie tzw.komunikacji marki.
odpowiedź
User
w
Jak w prosty sposób można ocieplić wizerunek marki - bravo Volvo!
odpowiedź
User
Asek
Normalnie gdybym nie czytał o tym fakcie na Wirtualnych zupełnie bym o tym nie wiedział. Dodam nawet, że nic bym nie stracił nie wiedząc o tym. Ale są ludzie, którzy się strasznie takimi banialukami jarają. Zdrowia wam życzę.
odpowiedź