SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Odchodzi redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

Z „Pulsem Biznesu” (Bonnier Business Polska) żegna się redaktor naczelny Grzegorz Nawacki - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Z dziennikiem Nawacki był związany przez prawie dwie dekady.

Grzegorz Nawacki, fot. materiały prasowe "Pulsu Biznesu" Grzegorz Nawacki, fot. materiały prasowe

Według nieoficjalnych ustaleń Wirtualnemedia.pl Grzegorz Nawacki złożył rezygnację i z zespołem „Pulsu Biznesu” pożegna się w najbliższych dniach. Obowiązki szefa redakcji ma przejąć wicenaczelny Marcin Goralewski.

Bonnier Businnes Polska potwierdza te informacje w przesłanym nam komunikacie prasowym. Zapowiada, że decyzja o docelowej obsadzie stanowiska redaktora naczelnego zapadnie w najbliższych tygodniach.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Grzegorz Nawacki został redaktorem naczelnym „Pulsu Biznesu” w marcu 2019 roku, zastępując Tomasza Siemieńca. Przedtem przez osiem lat był wicenaczelnym dziennika i szefem jego portalu internetowego. Do redakcji „PB” dołączył prawie 20 lat temu.

- Przyszedłem na staż, a zostałem 18 lat, przechodząc przez stanowiska: dziennikarza w dziale news, wydawcy, naczelnego portalu, by na końcu z dumą zostać naczelnym „Pulsu Biznesu". W Pulsie nauczyłem się większości tego, co umiem jako dziennikarz, zrealizowałem też świetną ścieżkę rozwoju, jestem bardzo wdzięczny za szanse i możliwości, które otrzymałem od firmy. To był ogromny zaszczyt i wielka satysfakcja kierować tak wspaniałym zespołem dziennikarzy. Razem przeszliśmy różne kryzysowe momenty w gospodarce i w naszej branży, ale zawsze z tarczą - komentuje Grzegorz Nawacki w komunikacie prasowym.

W okresie, gdy redakcją kierował Grzegorz Nawacki, uruchomiono platformę Analizy PB z danymi i prognozami dotyczącymi polskiej i światowej gospodarki, serwis PB Finance skierowany do osób z szeroko rozumianego sektora finansowego, zaczęto przygotowywać cotygodniowy podcast oraz podjęto współpracę z internetowym Radiem 357 przy audycji „Trendbook”.

- Bardzo dziękuję Grzegorzowi za wiele wspólnych lat w Bonnier Business Polska, za jego ogromne zaangażowanie i wkład włożony w rozwój redakcji i projektów. Był to również czas wielu ciekawych inicjatyw redakcyjnych w obszarze eventów oraz konferencji. Dziękuję przede wszystkim za zbudowanie mocnego medium biznesowego na polskim rynku opartego na modelu subskrypcyjnym, w którym Grzegorz odegrał kluczową rolę. Wierzę, że nowy redaktor naczelny będzie kontynuował obrany przez nas kierunek rozwoju „Pulsu Biznesu" - zapowiada Patricia Deyna, prezes Bonnier Business Polska.

Wydawca „Pulsu Biznesu” zarobił więcej

Bonnier Business Polska, który oprócz „Puls Biznesu” wydaje m.in.  Bankier.pl, w 2022 roku osiągnął wzrost przychodów o 16,2 proc. do 72,51 mln zł i zysku netto z 4,25 do 6,37 mln zł. Przychody z subskrypcji (przede wszystkim sprzedaży „Pulsu Biznesu”) zwiększyły się z 12,85 do 13,06 mln zł, a z usług sponsoringowych i eventowych - z 7,87 do 10,48 mln zł.

Swoją ofertę subskrypcji cyfrowych „Puls Biznesu” wprowadził w 2018 roku. Na początku 2022 roku korzystało z niej 22 tys. użytkowników, obecnie jest ich ponad 30 tys.

- Zrealizowaliśmy strategię cyfrowej transformacji - dziś „Puls” to nie tylko dziennik, ale też mocny portal odwiedzany miesięcznie przez grubo ponad 1 mln czytelników, w tym ponad 30 tys. subskrybentów. Udało się zbudować redakcję składającą się z wybitnych dziennikarek i dziennikarzy pracującą w trybie online first i wypozycjonować PB jako czołową markę w mediach ekonomicznych. Dla mnie przyszedł czas, by sprawdzić, jak wygląda życie poza „Pulsem” - podkreśla Grzegorz Nawacki. 

Od paru lat, zwłaszcza po wybuchu epidemii powodującej duże zmiany na rynkach finansowych, „Puls Biznesu” notuje najlepsze dynamiki sprzedaży wśród dzienników. W czwartym kwartale ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 13 131 egz. (z czego 10 600 w wersji cyfrowej), wobec 13 145 rok wcześniej (dane Polskich Badań Czytelnictwa).

Natomiast według badania Mediapanel portal internetowy PB.pl w styczniu br. odwiedziło 1,58 mln internautów, z których każdy spędził tam średnio minutę i 54 sekundy.

Dołącz do dyskusji: Odchodzi redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ela.w
Jedna z bardziej szemranych redakcji, jeśli chodzi o niezależność i artykuły na czyjąś korzyść, ciężko to nazwać dziennikarstwem.
26 8
odpowiedź
User
Wiem, widziałem
Żeby życie miało smaczek... ;)
5 6
odpowiedź
User
to
nara
1 3
odpowiedź