SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Gazeta Wyborcza" łączy działy, bo chce pozyskać nowych subskrybentów w internecie. Na czele Marcin Madej

„Gazeta Wyborcza” (Agora) we wrześniu połączy dział subskrypcji organicznych z działem marketingu, by utworzyć jedną komórkę, mającą za zadanie pozyskiwanie nowych subskrybentów. Na jej czele stanie Marcin Madej. Konsolidacja nastąpi także w zespołach technologicznych: dział IT połączy się z działem rozwoju produktu, tworząc departament rozwoju produktu i IT. A wszystko w ramach nowego hasła - „subscriptions first”. Jak zapewnia spółka, nie będzie się to wiązać ze zwolnieniami.

 

Marcin Madej i Dorota Adamczyk, fot. Agora Marcin Madej i Dorota Adamczyk, fot. Agora

Kilka dni temu z pracy w Agorze odszedł Maksymilian Salski, który odpowiadał za angażowanie nowych i utrzymywanie dotychczasowych subskrybentów. Był on kolejną już osobą z managmentu działu subskrypcji, który pożegnał się z wydawcą. W firmie przepracował ponad pięć lat, najpierw jako manager social mediów, następnie jako osoba odpowiedzialna za wzrosty i utrzymywanie cyfrowych subskrypcji. W lutym br. z firmą pożegnała się Danuta Breguła, dyrektorka strategii subskrypcyjnej „Gazety Wyborczej”.

Wkrótce potem odeszli Michał Kaczmarski i Mateusz Szaniewski, szef marketingu subskrypcji cyfrowych dziennika, szef mediów społecznościowych „GW”. Dla równowagi jednak w maju dział strategii subskrypcyjnej portalu Wyborcza.pl powiększył się o dwie osoby. Mateusz Nowak objął stanowisko digital engagement lead, a w jego zespole zaczęła pracę Aleksandra Stelmach-Rowińska jako digital engagement specialist.

„GW” łączy działy - by pozyskiwać subskrypcje

Teraz Agora ogłasza, że we wrześniu w zespole „Gazety Wyborczej" nastąpią zmiany zmiany głębsze, na poziomie strukturalnym, których celem będzie wsparcie rozwoju prenumerat cyfrowych. Połączone działy subskrypcji organicznych i marketingu oraz rozwoju produktu i IT mają zintensyfikować prace nie tylko nad pozyskiwaniem kolejnych subskrybentów, ale przede wszystkim nad zwiększaniem wpływów z cyfrowych źródeł - sprzedaży treści i reklam.

- „Wyborcza" od kilku lat intensywnie i z wieloma sukcesami rozwija swoją strategię subskrypcyjną. Obecnie jesteśmy w bardzo obiecującym momencie - biznes cyfrowy zauważalnie rośnie, a przychody ze sprzedaży subskrypcji treści i reklam online stanowią już 41 proc. naszych wpływów. Dlatego wszystkie siły zespołu „Wyborczej" skoncentrują się na rozwoju w tym obszarze – już nie tylko w myśl idei digital first, ale subscriptions first - wyjaśnia Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej".   

Marcin Madej na czele super-komórki

Pierwszą zmianą dokonaną w tym celu przez wydawcę będzie połączenie działu subskrypcji organicznych, prowadzonego dotychczas przez Dorotę Adamczyk, z działem marketingu, kierowanym przez Michała Bauera.

Chodzi o to - jak objaśnia wydawca - by specjaliści od rozwoju prenumeraty cyfrowej i działań promocyjnych mogli wspólnie koncentrować się m.in. na optymalizacji ścieżki zakupowej użytkownika premium, a działania marketingowe „Wyborczej" - silniej skupić się na modelu subskrypcyjnym. Połączonym obszarem bezpośrednio będzie zawiadywać Marcin Madej, zastępca dyrektora działu marketingu „Gazety Wyborczej".  

Dorota Adamczyk jako chief revenue officer Wyborcza.pl nadal odpowiada za przychody cyfrowe dziennika z obu kluczowych źródeł - subskrypcji i reklam online. Dodatkowo krzyżowo zarządzać ma działem subskrypcji i działem rozwoju produktu reklamowego. Pozostaje też liderką wieloletniego programu rozwoju subskrypcji Wyborcza.pl - North Star, wypracowanego wraz z „Financial Times”. Madej – jak dotąd - raportuje do Michała Bauera, a Dorota Adamczyk do Joanny Mosiej-Sitek.

 Łączą się też zespoły technologiczne

Konsolidacja nastąpi jesienią także w zespołach technologicznych. Dział IT „Gazety Wyborczej" połączy się z działem rozwoju produktu, tworząc departament rozwoju produktu i IT. Pozwoli to na zwiększenie efektywności realizowanych projektów i będzie naturalnym krokiem rozwojowym dla Wyborcza.pl. Nad realizacją zadań w tym obszarze czuwać będą Jakub Sawa, Michał Grabacki, Krzysztof Madejski oraz Joanna Kozieł, którzy raportują bezpośrednio do Joanny Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej".   

Krzysztof Madejski jako ekspert będzie odpowiadał za dostarczanie know-how do istniejących rozwiązań, jak również nowych projektów. Joanna Kozieł przejmie zarządzanie projektami IT. Jakub Sawa, dotychczasowy szef SEO i rozwoju projektów cyfrowych, zostaje dyrektorem ds. wzrostu (Head of Growth) - tym samym powstanie dział wzrostu, w którego skład będą wchodzić m.in. zespół SEO i Social Media.

Natomiast Michał Grabacki, dotychczas kierujący działem analiz Wyborcza.pl i działem rozwoju produktu reklamowego, będzie pełnić dodatkowo rolę szefa strategii (Head of Strategy). Jego działania skupią się na wsparciu biznesu dzięki wskazywaniu głównych trendów rynkowych i wyznaczaniu działań strategicznych dla rozwoju „Wyborczej".  

 

Rozwijać to, co rentowne

Wyborcza.pl to największy w Polsce medialny serwis subskrypcyjny, który jednocześnie zajmuje 25. na świecie pod względem liczby subskrypcji (wg FIPP). Na koniec czerwca 2021 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej" liczyła ponad 258 tys. Serwis prezentuje treści przygotowywane przez redakcję „Wyborczej" – teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki.

Agora mocno inwestuje w cyfrowe subskrypcje. Według prognoz, jeszcze w tym roku spółka chce ze sprzedaży papierowej „Wyborczej” mieć 66 mln zł przychodu, a z subskrypcji - 45 mln zł. Firma przewiduje, że trend wzrostu przychodów z prenumerat cyfrowych będzie rósł i już w przyszłym roku przewyższą one sumę ze sprzedaży drukowanej wersji tytułu. Jak wynika z przewidywań, w 2022 roku Agora chce zarobić na sprzedaży papierowej „Wyborczej” 60 mln zł i aż 70 mln z subskrypcji, a rok później odpowiednio 55 mln zł i 91 mln zł.

W pierwszym kwartale br. przychody sprzedażowe grupy Agora zmalały rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł, a strata netto pogłębiła się z 47,1 do 59,4 mln zł.

W czerwcu 2021 roku średnie rozpowszechnianie ogółem „Gazety Wyborczej” wyniosło 54 532 egz. i zmalało o 18,31 proc. w porównaniu do czerwca 2020 roku. Natomiast na koniec czerwca z subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” (Agora) korzystało 258,2 tys. użytkowników, o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej, a kwartalne wpływy z subskrypcji zwiększyły się o 22,5 proc.

Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" łączy działy, bo chce pozyskać nowych subskrybentów w internecie. Na czele Marcin Madej

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lime
Od mieszania herbata nie będzie słodsza...
0 0
odpowiedź
User
??
ciekawe, że odchodzą kolejni ludzie a Mosiej i Wójcik dalej rządzą
0 0
odpowiedź
User
ab
Gratuluje Marcin! Wreszcie kompetentni ludzie zabiorą się za robotę a nie tylko mistrzowie PRu.
0 0
odpowiedź