SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Effie Awards 2021: rozdano 58 statuetek, McCann Poland, Starcom, Maspex i McDonald’s z nagrodami za efektywność. Bez nagrody Grand Prix

Jury 22. edycji Effie Awards Poland przyznało 58 nagród - 27 brązowych, 25 srebrnych oraz 6 złotych. Najbardziej efektywną agencją  reklamową została McCann Poland, domem mediowym Starcom, a marketerami ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s. Dziewięć nagród Effie odebrała agencja Starcom, siedem Performics, po sześć zdobyły McCann Poland i VMLY&R Poland. Nie przyznano nagrody Grand Prix.

W tegorocznej edycji Effie Awards jury składało się z ponad 170 ekspertów zasiadających w 11 grupach jurorskich. Obradom przewodniczył Maciej Herman, dyrektor zarządzający Lotte Wedel, właściciel marki E.Wedel. Oceniano zgłoszenia w 24 kategoriach.

- Jak co roku, wybór najlepszych projektów był nie lada wyzwaniem. Jestem również pod wrażeniem zgłoszeń do stosunkowo nowej kategorii Marketing & Business Solutions. Bardzo się cieszę, że kilka lat temu konkurs Effie objął też inne sposoby odpowiadania na wyzwania biznesowe niż te wyłącznie komunikacyjne. Aby sprostać trudnościom i móc się rozwijać, firmy potrzebują transformacji, przełomowych innowacji i długofalowej strategii. W tej kategorii nagradzamy i wyróżniamy właśnie tego typu projekty - podsumował Maciej Herman, przewodniczący Jury Effie Awards 2021, dyrektor zarządzający firmy Wedel.

Wśród agencji reklamowych najwięcej nominacji otrzymały: McCann Poland (7), VMLY&R (6) oraz DDB Warszawa (5) i Publicis Worldwide (5). 12 nominacji zdobyła agencja mediowa Starcom (Publicis Groupe), kolejne otrzymali Performics (7) i Spark Foundry (7)  oraz należąca do GroupM agencja Wavemaker (6).

 

Dziewięć nagród Effie dla Starcomu, siedem dla Performics, po sześć dla McCann i VMLY&R

Agencja McCann Poland zdobyła na Effie Awards sześć nagród - dwie złote, trzy srebrne i jedną brązową. Tyle samo nagród powędrowało do VMLY&R - agencja wywalczyła trzy srebra i trzy brązy. Pięć statuetek trafiło do zespołu DDB Warszawa - jedna złota i po dwie srebrne i brązowe. Trzy srebrne nagrody odebrała Publicis Worldwide.

Dziewięć nagród Effie trafiło do agencji mediowej Starcom - cztery srebrne i pięć brązowych. Performics opuściła galę Effie Awards z siedmioma nagrodami - trzema srebrnymi i czterema brązowymi. Pięć brązowych nagród trafiło do zespołu Spark Foundry.

 

Sześć złotych kampanii Effie, bez Grand Prix

Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii:

Random – Storytel, McCANN Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka),

Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost,

Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film

“Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom

Maestro - wszystko czego chcesz od burgera – McDonald's, DDB Warszawa, OMD

Po raz pierwszy nagrodę otrzymała kampania zgłoszona w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 roku. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu. Złote Effie w tej kategorii otrzymała kampania InPostu "Rozwój aplikacji InPost Mobile".

Gala Effie Awards 2021 odbyła się na żywo w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

 

McCann Poland, Starcom, Maspex i McDonald’s z nagrodami za efektywność

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję wśród agencji reklamowych zajęła McCann Poland (36 punktów), wyprzedzając DDB Warszawa (28 pkt.) oraz BBDO Warszawa i Publicis Worldwide (ex aequo miejsce trzecie, po 22 punkty).

Spośród agencji mediowych miejsce pierwsze zajął Starcom, zdobywając 39 punktów. Drugie miejsce zajęła Spark Foundry (28 pkt.), podium zamyka Wavemaker z wynikiem 26 punktów.

Najbardziej efektywnymi marketerami zostali ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s (po 18 punktów). Miejsce drugi zajęły wspólnie - Blik (Polski Standard Płatności), Lego, Mastercard i Storytel (po 16 punktów). Miejsce trzecie to Grupa Żywiec z wynikiem 14 punktów.

Na kolejnej stronie prezentujemy listę wszystkich nagrodzonych na Effie Awards 2021 kampanii reklamowych.

Jury 21. edycji Effie Awards przyznało w ubiegłym  roku 5 złotych, 20 srebrnych i 29 brązowych statuetek. Grand Prix otrzymała kampania "Żabka - Mały Wielki Sklep" w kategorii Long term marketing excellence, przygotowana przez PZL, Spark Foundry i OMD. Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku zdobyła DDB Warszawa, domu mediowego Wavemaker, a klienta McDonald's Polska.

Dołącz do dyskusji: Effie Awards 2021: rozdano 58 statuetek, McCann Poland, Starcom, Maspex i McDonald’s z nagrodami za efektywność. Bez nagrody Grand Prix

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
McDonalds musiał dostać paczkę nagród, wiadomo od zawsze. Za duże budżety, aby nie zostały nagrodzone tak efektywne kampanie jak ta z Karolakiem i Żebrowskim. Jeszcze nagrodą dla Papaya za efektywność (9 etatów a 30 baniek zysku he he he) i będzie komplet cmokania się branżuni.
0 0
odpowiedź
User
...
Towarzystwo wzajemnej adoracji
0 0
odpowiedź
User
Juszczak
Czy to jest ta impreza, będzie ono sami sobie i swoim klientom przyznają nagrody? Jest jakiś statut?
0 0
odpowiedź