SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rewolucja w Auchan. Sieć masowo wprowadza elektroniczne cenówki

W pół roku od rozpoczęcia fazy testowej w pierwszych trzech sklepach Auchan Retail Polska, sieć przechodzi do pełnego wdrożenia systemu elektronicznych etykiet cenowych .Pojawią się one w kolejnych sklepach osiedlowych, supermarketach i hipermarketach. Łącznie do końca lipca br. system będzie funkcjonował w 32 sklepach, czyli w blisko 30 proc. placówek sieci - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Zastosowany w sklepach Auchan elektroniczny system etykiet cenowych to nowoczesne rozwiązanie wspierające sprzedaż, które pozwala na zarządzanie informacją kierowaną do klienta – od sklepowej półki, po kasy – dzięki stałej aktualizacji i pełnej integracji w czasie rzeczywistym informacji na etykietach cenowych z bazą danych w systemie kasowym.

Każda z etykiet połączona jest poprzez Wi-Fi z systemem zarządzania towarami Auchan, przez co wszystkie zmiany wprowadzane są automatycznie. Sprawdza się to zwłaszcza podczas akcji promocyjnych, gdy zmiany cen mogą pojawiać się nawet kilkakrotnie w ciągu dnia, czy też wprowadzane są o określonych godzinach. Dla klienta oznacza to gwarancję rzetelnej i aktualnej informacji.

- Testy wdrożenia systemu ESL rozpoczęte w naszych sklepach w listopadzie ubiegłego roku przyniosły doskonałe rezultaty – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki, Klienta, Data, SI w Auchan Retail Polska. Firma wdrożyła wtedy to rozwiązanie m.in. w hipermarkecie Katowice 3 Stawy oraz w supermarkecie przy ul. Sokołowskiej w Warszawie

- W badaniu satysfakcji, zarówno po stronie klientów, jak i pracowników sklepów otrzymaliśmy najwyższe noty, na średnim poziomie 9 pkt. w skali od 1 do 10. Utwierdziło nas to tylko w słuszności obranego kierunku i zaowocowało wprowadzeniem systemu do blisko 30 proc. sklepów własnych naszej sieci w zaledwie pół roku od rozpoczęcia pilotażu. Jest to zgodne z realizowaną przez nas od lat strategią digitalizacji naszej sieci, zwłaszcza, że cyfrowe etykietowanie usprawnia łączenie handlu w formacie tradycyjnym i e-commerce – dodaje.

Na czerwiec zaplanowano wdrożenie systemu we flagowym hipermarkecie Auchan w Piasecznie, zmodernizowanym ostatnio według nowego konceptu. - Będzie to pierwszy z naszych hipermarketów, w którym etykiety elektroniczne wprowadzone zostaną dla wszystkich grup asortymentowych – zarówno produktów spożywczych, jak i przemysłowych, tak jak ma to miejsce w naszych
mniejszych formatach – mówi Piekarska.

System pozwala zmienić do 10 tys. cen w ciągu godziny

Zastosowany w sklepach Auchan system pozwala na zmianę nawet do 10 tys. cen w ciągu godziny, w znaczący sposób optymalizując cały proces - eliminowane są koszty związane z wymianą etykiet papierowych, sprawdzaniem cen na półkach i usuwaniem błędów w cenach.

W ramach tego rozwiązania wprowadzone zostało też szereg udogodnień, jak np. system podświetlania etykiet wybranych produktów dla sprawniejszego realizowania zamówień przez osoby kompletujące zamówienia online, czy też zastosowanie w etykietach technologii NFC, co zapewnia pracownikom sklepu nowe możliwości usprawniające codzienną pracę z użyciem skanerów. Użycie technologii NFC daje klientom możliwość pobrania szczegółowych informacji o produkcie, czy też dokonania płatności bezpośrednio przy półce sklepowej (w wybranych lokalizacjach).

Na etykietach umieszczane są także inne oznaczenia, jak np. logo marki Pewni Dobrego. Dzięki możliwości wykorzystania na etykietach kontrastującego czerwonego koloru łatwiej jest wyróżnić konkretny asortyment, czy też zwrócić uwagę klienta na wyjątkową promocję lub szczególnie atrakcyjną cenę.

Firma podkreśla, że wprowadzenie systemu ESL w sklepach Auchan to także rozwiązanie proekologiczne, wpisujące się w założenia zrównoważonego rozwoju sieci. Przede wszystkim z uwagi na wyeliminowanie dużego zużycia papieru, z którym wiąże się stosowanie etykiet tradycyjnych, a także oszczędność energii potrzebnej do ich wydruku przy każdorazowej zmianie ceny. Zastosowane w etykietach elektronicznych wyświetlacze typu e-ink są energooszczędne – przy założeniu 2-krotnej zmiany ceny w ciągu dnia żywotność zasilających je baterii wynosi aż 10 lat.

Elektroniczne etykiety w sześciu województwach

W ramach obecnego etapu projektu system elektronicznych etykiet cenowych wdrażany jest w sklepach Auchan w województwach śląskim, małopolskim, dolnośląskim, łódzkim, mazowieckim i pomorskim – daty uruchomienia zaplanowane są od 22 maja do 19 lipca br.

Elektroniczne cenówki stosują też inne sieci. W drugiej połowie kwietnia br. śmiałą deklarację złożył mający ponad 850 sklepów w Polsce Lidl. Firma zapowiedziała, że do końca sierpnia br. wdroży system elektronicznych etykiet we wszystkich placówkach w naszym kraju. Obecnie stosowane są one już w ponad 200 sklepach sieci. Na działach z warzywami i owocami elektroniczne cenówki można spotkać w sklepach sieci Kaufland.

Dołącz do dyskusji: Rewolucja w Auchan. Sieć masowo wprowadza elektroniczne cenówki

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ach
czy w sklepach Auchan w Rosji też tak będzie?
0 0
odpowiedź
User
Twoje imię
Nowe displaye zamiast karteczek nazywacie "rewolucja" ah- znów ktoś bezmyślnie przekleił komunikat PR. Za to tanio jest (na WM nie Auchan)
poza wszystkim takie cuda w chińskich miastach to już 8 lat temu widziałem.
18 4
odpowiedź
User
fj
I to ma jakieś znaczenie dla kogoś poza tą firmą?
20 5
odpowiedź