SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Właściciel Play i UPC Polska stawia na sztuczną inteligencję

Francuska Grupa Iliad, do której należą m.in. Play, UPC Polska zainwestowała już ponad 100 mln euro w laboratorium sztucznej inteligencji w Paryżu. Firma nabyła m.in. superkomputer NVIDIA DGX SuperPOD, który jest wyposażony w systemy NVIDIA DGX H100.

Superkomputer NVIDIA DGX SuperPOD (fot. NVIDIA) Superkomputer NVIDIA DGX SuperPOD (fot. NVIDIA)

Pozyskane urządzenie będzie platformą obliczeniową dla aplikacji AI. W nowym laboratorium Grupa Iliad chce pracować nad stworzeniem francuskiej sztucznej inteligencji i jej demokratyzacją, aby była alternatywą dla niebezpiecznych rozwiązań AI. Poprzez swoją spółkę córkę Scaleway, wprowadzi na rynek szereg rozwiązań AI w chmurze, z których będą mogły skorzystać różne firmy. Superkomputer ma zapewnić wymaganą moc do szkolenia dużych modeli językowych (LLM).

- Od kilku lat pracujemy nad rozwojem europejskiej chmury z naszą spółką zależną Scaleway. Wyposażając ją w superkomputer, chcemy i możemy stworzyć europejskiego mistrza AI. To kwestia naszej suwerenności. Aby chronić nasze dane, potrzebujemy platform zlokalizowanych na naszym terytorium - powiedział Xavier Niel, właściciel Grupy Iliad.

Sztuczna inteligencja coraz szerzej obecna w mediach

Po nową technologię coraz chętniej sięgają polscy nadawcy. Prezes Telewizji Puls Dariusz Dąbski podczas panelu na konferencji Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej w Sopocie poinformował, że zarejestrował nawet telewizję pod marką AI. - Byliśmy w Cannes. Są operatorzy, którzy chcą oferować nasze seriale w Indiach, Chinach - mówił Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls. Oferta programowa platformy ma być przygotowana ze wsparciem sztucznej inteligencji. - Trwają szkolenia - dodał Dąbski.

Sztuczną inteligencję testuje też przy m.in. wizualizacjach i tłumaczeniach TVN Warner Bros. Discovery. Radio Eska reklamuje się z kolei przy pomocy grafik przygotowanych przez sztuczną inteligencję. Niedawno radny Suwerennej Polski Dariusz Matecki opublikował spot, który powstał przy wsparciu sztucznej inteligencji. Pojawiły się w nim grafiki przedstawiające m.in. Donalda Tuska i edukatorów seksualnych. Także Koalicja Obywatelska w spocie wykorzystała głosy polityków PiS wygenerowanych przez AI.

W lipcu brytyjski kanał Sky News przeprowadził eksperyment z reporterką newsową, która była wytworem sztucznej inteligencji. „Dziennikarka” w ciągu 20 minut przedstawiła aktualny, dokładny i bezstronny scenariusz zamówionego materiału.

Właściciel Play, UPC Polska i Free

W 2020 roku francuska Grupa Iliad za 9,6 mld zł kupiła sieć komórkową Play. Przed rokiem sfinalizowano z kolei przejęcie UPC Polska od Liberty Global za 7,013 mld zł. W rodzimej Francji firma świadczy usługi telefonii komórkowej, internetu i telewizji pod szyldem Free.

31 sierpnia nastąpiło prawne połączenie spółek P4 (operator sieci Play) i UPC Polska. - Formalne połączenie Play i UPC nie wiąże się z odejściem osób na stanowiskach dyrektorskich. Zarząd spółki pozostaje bez zmian - tłumaczyło w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play. Wcześniej zlikwidowano część salonów UPC Polska. Niektóre zmieniono w salony Play.

W ostatnich tygodniach konsultanci Play dzwonią do dotychczasowych klientów UPC Polska i zachęcają ich do migracji do nowych ofert. - Od początku września wybrani klienci posiadający usługi UPC otrzymują propozycję przejścia na nowe oferty Play na warunkach promocyjnych. Nie jest to wyłącznie wymiana urządzeń na bardziej nowoczesne, czyli Play Box Net oraz Play Box TV, a propozycja zmiany usług na rozwiązania Play. Wyrażenie zgody na naszą propozycję jest całkowicie dobrowolne, klienci nadal mogą korzystać ze swoich usług na dotychczasowych niezmienionych warunkach – zapewnił Play.

Zmiana wiąże się często z większą prędkością internetu i nieznaczną podwyżką opłat abonamentowych. Towarzyszy temu wizyta instalatora, która kosztuje 50 zł. W czasach UPC Polska takie usługi były najczęściej bezpłatne. Obecnie w pakietach Play jest 165 kanałów telewizyjnych. UPC Polska oferował 189 stacji. Play stopniowo dodaje brakujące. W ostatnich tygodniach wprowadzono m.in. najważniejsze kanały tematyczne TVP i Eurosport 2.

Dołącz do dyskusji: Właściciel Play i UPC Polska stawia na sztuczną inteligencję

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nick
A płatność...sztucznymi pieniędzmi przyjmują? 😅
11 0
odpowiedź