SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Stulecie Winnych” miało o 810 tys. widzów więcej niż „Wojenne dziewczyny”. Będzie drugi sezon

Nowy historyczny serial „Stulecie Winnych” oglądało średnio 2,83 mln osób, o 810 tys. tys. widzów więcej niż drugą edycję „Wojennych dziewczyn” pokazywanych rok temu w tym paśmie. Produkcja dała TVP1 pozycję zdecydowanego lidera całego rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 8,51 mln zł. TVP1 planuje pokazać drugi sezon „Stulecia Winnych”.

fot. Endemol Shine Polska fot. Endemol Shine Polska

Misyjny serial „Stulecie Winnych” nadawany był na antenie Jedynki w niedziele o godz. 20.15, w okresie od 3 marca do 26 maja 2019 roku. Średnia oglądalność wszystkich 13 premierowych odcinków produkcji wyniosła 2,83 mln widzów. Przełożyło się to na 17,37 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,28 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą popularnością cieszył się czwarty odcinek. Przyciągnął on uwagę 3,36 mln osób.

Dla porównania, pokazywaną wiosną ub.r. w tym paśmie drugą edycję „Wojennych dziewczyn” oglądało o 810 tys. widzów mniej. Serial ten śledziło wówczas średnio 2,02 mln osób, a udział TVP1 wynosił 13,57 proc. w grupie 4+, 8,23 proc. w 16-49 i 10,18 proc. w 16-59.

TVP1 w paśmie emisji serialu była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął Polsat, który pokazujący gł. „W rytmie serca”, a jego udział ukształtował się na poziomie 11,11 proc. „Wielką czwórkę” uzupełniły: TVN („MasterChef”; 8,52 proc.) i TVP2 (filmy fabularne; 3,67 proc).

Również wśród widzów w grupie 16-49 TVP1 była liderem, ale w grupie 16-49 stacja zajęła miejsce drugie.

Wpływy z reklam emitowanych wokół premierowych odcinków produkcji wyniosły 8,51 mln zł. Dla porównania, druga seria „Wojennych dziewczyn” rok temu na reklamach zarobiła 4,16 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

TVP1 planuje pokazać drugi sezon „Stulecia Winnych”.

Producentem Endemol Shine Polska

„Stulecie Winnych” to historyczny serial, który na zlecenie Telewizji Polskiej zrealizowany został przez Endemol Shine Polska.

Produkcja oparta została na motywach powieści Ałbeny Grabowskiej pod tym samym tytułem. Licząca trzy tomy saga wydana została w 2015 roku przez Wydawnictwo Zwierciadło. Telewizyjna adaptacja będzie przedstawiać losy zwyczajnej rodziny z podwarszawskiego Brwinowa, która została wpleciona w dramatyczne wydarzenia XX wieku. Akcja powieści i serialu rozpoczyna się z chwilą wybuchu I. wojny światowej. Saga Ałbeny Grabowskiej kończy po stu latach - w czasach współczesnych.

Szefem literackim telewizyjnej adaptacji została Ilona Łepkowska. Reżyserem „Stuleci Winnych” jest wspomniany już wyżej Piotr Trzaskalski, a za zdjęcia odpowiada Witold Płóciennik.

W obsadzie nowego projektu znajdują się m.in.: Kinga Preis, Jan Wieczorkowski, Katarzyna Kwiatkowska, Arkadiusz Janiczek, Olaf Lubaszenko, Rafał Królikowski, Adam Ferency, Roman Gancarczyk, Weronika Humaj, Karolina Bacia oraz Krzysztof Kwiatkowski.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,73 proc.

Dołącz do dyskusji: „Stulecie Winnych” miało o 810 tys. widzów więcej niż „Wojenne dziewczyny”. Będzie drugi sezon

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Radzio
Świetny serial i widać, że włożono w niego niemałe środki :)
0 0
odpowiedź
User
Paweł
Okropny serial Ilony Łepkowskiej, okropny
0 0
odpowiedź
User
Pep
Drogi Wolności najdroższe i nie wyszły. A tutaj też drogo, ale wyszło świetnie.
0 0
odpowiedź