SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Reklama Funclubu „Zostaw mamę” z niedozwolonym skojarzeniem seksualnym (wideo)

Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot Funclubu pod hasłem „Zostaw mamę” naruszył kodeks reklamowy, ponieważ nasuwał skojarzenia z czynnościami seksualnymi.

Spot biura podróży Funclub, którego dotyczyła skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy, był emitowany wiosną br. W kampanii pod hasłem „Zostaw mamę, pojedź z nami na wakacje”, przygotowanej przez firmę we własnym zakresie, promowane były letnie obozy młodzieżowe (przeczytaj więcej o tej akcji).

Autorka skargi oceniła, że reklamowanie obozów młodzieżowych hasłem, iż można bezkarnie uprawiać na nich seks i jest na to pozwolenie wychowawców i organizatorów, jest wysoko nieetyczne. „Nie dociera do mnie argumentacja, iż chodzi w tym przypadku ‘tylko’ o pierwszy pocałunek oraz, iż jest to metafora” - podkreśliła. „To hasło można odczytywać jako przekaz: twoi rodzice nie są fajni i nie pozwalają ci na robienie tego, co chcesz” - dodała.

Funclub bronił się, twierdząc, że jedynym celem tej reklamy jest przedstawienie nastolatkom możliwości atrakcyjnego wyjazdu. „W sposób żartobliwy nawiązuje ona do potrzeb młodzieży, by spędzić wakacje z rówieśnikami, bez nadzoru rodziców” - podkreśliła firma. Dodała, że zachowanie bohaterów spotu może wprawdzie nasuwać skojarzenia z czynnościami seksualnymi, ale w żadnym momencie wprost nie odnosi się do inicjacji seksualnej, a tym bardziej nie nakłania do rozpoczynania pożycia seksualnego, tylko nawiązuje  do naturalnej chęci okazywania sobie bliskości. A z perspektywy młodego człowieka nawet chęć pocałunku czy przytulenia się do drugiej osoby jest w obecności rodziców krępująca. Firma zaznaczyła również, że spot do emicji dopuściły stacje MTV i Viva, nie zgłaszając do niego żadnych zastrzeżeń.

Jednak Komisja Etyki Reklamy orzekła, że spot Funclubu nadużywał zaufania odbiorców i wykorzystywał ich brak doświadczenia lub wiedzy, naruszając w ten sposób kodeks branżowy. „Zachowanie osób przedstawionych w reklamie może nasuwać skojarzenia z czynnościami seksualnymi” - uzasadniła Komisja.

Dołącz do dyskusji: Reklama Funclubu „Zostaw mamę” z niedozwolonym skojarzeniem seksualnym (wideo)

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
olo
oni sa chorzy,na glowe i niekompetencje
co jest nieetycznego w seksie ??
kto kojarzy seks z jakas etyka ?
uprawianie seksu to norma, po 15 rż
ponizej 15rż jest karalne i tyle
co to za brednie
czy ktos przechodzi inicjacje seksualna w domu ??
za zgoda i na oczach rodzicow ?
moze wnioskodawca tak mial,ale normalne to nie bylo
:))
odpowiedź
User
asiulek
czy jest w REM komorka śledcza
do ustalania powiazan niby przypadkowych wnioskodawcow ?
czy maja wspolnego zleceniodawce albo czy sa czlonkami
tej samej sekty albo grupy ludzi ?
odpowiedź
User
x
REM kompromituje się rozpatrując takie skargi... ZAWSZE znajdzie się ktoś czymś urażony - nie popadajmy w paranoję!
odpowiedź