SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koszty ramówek i rebrandingu obniżyły zysk mediów Grupy Polsat Plus, osiągnięto synergie z Interią

W minionym kwartale pion mediowy Grupy Polsat Plus zanotował wzrost przychodów o 4 proc. do 500 mln zł i spadek zysku EBITDA o 13 proc. do 118 mln zł. Wpływy z reklam telewizyjnych zwiększyły się znacznie mocniej niż średnia rynkowa, w całym br. firma spodziewa się dwucyfrowej dynamiki. - To już piąty kwartał działalności Interii w naszej Grupie. Zrealizowaliśmy zapowiadane synergie - podkreśla Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

Marża EBITDA segmentu mediów Grupy Polsat Plus w zeszłym kwartale zmalała rok do roku o 4,4 pkt proc. do 23,6 proc.

Spadek rentowności wynika ze znaczącego wzrostu kosztów operacyjnych - o 10 proc. do 384 mln zł. Firma wyjaśniła w prezentacji, że zainwestowała więcej w jesienne ramówki swoich stacji, transmitowała więcej wydarzeń sportowych oraz poniosła dodatkowe nakłady marketingowe związane z nowi identyfikacją wizualną kanałów Telewizji Polsat.

Owe oprawy wprowadzono z początkiem września, to część rebrandingu całej Grupy Polsat Plus obejmującej m.in. zmianę nazwy Cyfrowy Polsat na Polsat Box oraz zastąpienie Ipli dwoma nowymi platformami internetowymi: Polsat Go i Polsat Box Go. Od połowy sierpnia towarzyszyła temu kampania reklamowa z gwiazdami Polsatu oraz aktorami promującymi Polsat Box i Plusa (w reklamach tej ostatniej marki Szymona Majewskiego zastąpił Wojciech Mecwaldowski).

Wydatki całej Grupy Polsat Plus na kontent wyniosły w zeszłym kwartale 426,9 mln zł, o 7,6 proc. więcej niż przed rokiem. - Przede wszystkim w wyniku rozpoznania wyższych kosztów produkcji własnej i kosztów licencji filmowych, co odzwierciedla decyzje o alokacji większych budżetów na potrzeby zwiększania atrakcyjności oferty programowej naszych kanałów telewizyjnych. Odnotowujemy również wzrost kosztów licencji programowych, co jest efektem wybierania przez naszych klientów coraz bogatszych pakietów płatnej telewizji - opisano w sprawozdaniu.

6,1 proc. więcej z reklam tv

Przychody reklamowe Grupy Telewizji Polsat (z emisji spotów i sponsoringu we własnych stacjach oraz obsługi brokerskiej zewnętrznych nadawców przez Polsat Media) wyniosły w zeszłym kwartale 267 mln zł, po wzroście rok do roku o 6,1 proc.

Według wstępnych danych Publicis Media wartość całej polskiego rynku reklamy telewizyjnej zwiększyła się o 3,7 proc. do 928 mln zł. Telewizja Polsat szacuje, że jej udział w tym rynku wynosił 28,8 proc.

W trzech kwartałach br. wzrosty były dużo wyższe, ponieważ dane sprzed roku obejmują kryzysowy drugi kwartał ub.r. tuż po wybuchu epidemii. Przychody reklamowe i sponsoringowe Grupy Telewizji Polsat zwiększyły się o 19,5 proc. do 869 mln zł, a cały rynek reklamy tv - o 15,7 proc. do 3,015 mld zł.

Według danych Nielsena w trzech kwartałach br. Grupa Telewizji Polsat jako jedyny z głównych nadawców osiągnęła wzrost udziału w rynku oglądalności - z 23,6 do 24,2 proc.

- Bardzo dobrze oceniamy wyniki rozpoczętego czwartego kwartału i podtrzymujemy prognozy dotyczące dwucyfrowej dynamiki rynku reklamy TV w całym roku - stwierdził Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

Z początkiem września Polsat Media, jako pierwszy z głównych brokerów reklamy telewizyjnej, w rozliczeniach z klientami zaczął uwzględniać także dane Gemiusa o oglądalności tv poza domem. W październiku podobny ruch wprowadziło biuro reklamy Telewizji Polskiej i zapowiedział TVN Media.

Synergie z Interią osiągnięte

W lipcu ub.r. Telewizja Polsat sfinalizowała kupno Grupy Interia od Bauer Media za 422 mln zł. Od ponad roku rozwiana jest współpraca redakcyjna Polsatu z Interią (pod koniec ub.r. naczelnym portalu został dziennikarz Polsat News Piotr Witwicki).

Jesienią ub.r. pracowników działu handlowego Interii włączono do zespołu Polsat Media, z którego rok temu zwolniono 23 osoby.

- To już piąty kwartał działalności Interii w naszej Grupie. Zrealizowaliśmy zapowiadane synergie, Interia rozwija się, istotnym jej wzmocnieniem jest kontent Telewizji Polsat, przez co jej wyniki rosną. Liczba realnych użytkowników portali naszej Grupy zwiększyła się do blisko 20 mln, a średniomiesięczna liczba odsłon wynosi 2 mld - podkreśla Stanisław Janowski.

Grupa Polsat Plus nie podaje, ile wynoszą jej wpływy z reklam internetowych. W ub.r. Grupa Interia zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 11,3 proc. do 102,62 mln zł i zysku netto z 31,02 do 21,59 mln zł, zatrudniała prawie 380 pracowników. Wpływy od Polsat Media wynosiły 26,9 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Koszty ramówek i rebrandingu obniżyły zysk mediów Grupy Polsat Plus, osiągnięto synergie z Interią

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
anonim
Grupa Discovery TVN nadal spada.
0 0
odpowiedź
User
Natka
No i po co te zmiany? co to dało? Tamta oprawa Polsatu zmieniona w Wiosna 2020 byla o wiele jeszcze lepsza i nowoczesniejsza... a teraz minelo juz 2 miesiace i nic.. wciaz słabiutko, wielka szkoda... słoneczko wróć!
0 0
odpowiedź