SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

InPost ma już 20 tys. Paczkomatów w Polsce

W Polsce działa już 20 tys. Paczkomatów, w ub.r. ich liczba wzrosła o prawie 3 tys. - Nadal będziemy rozwijać tę sieć, także w Polsce, bo nasi klienci wciąż dopominają się o nowe lokalizacje - zapowiada prezes InPostu Rafał Brzoska.

Paczkomat numer 20 tys. w Polsce zainstalowano przy ulicy Kołobrzeskiej 6 w Olsztynie. InPost podkreśla, że w ramach swojego programu InPost Green City wokół maszyny posadzono rośliny, a na jej dachu rozchodniki, czyli powierzchnie czynne biologicznie, odprowadzające wody opadowe i dające schronienie miejskim owadom, a także ograniczające nagrzewanie się urządzenia.

- Paczkomat InPost to najbardziej ekologiczna forma dostawy e-commerce, redukująca emisję CO2 i ograniczająca ruch samochodów w polskich miastach. Rozwój naszej sieci to także ukłon w stronę coraz bardziej świadomego ekologicznych wyzwań polskiego konsumenta, który domaga się ograniczenia negatywnego wpływy biznesowej aktywności na stan naszej planety, a jest to możliwe właśnie dzięki szerokiej sieci urządzeń InPostu - podkreśla w komunikacie Rafał Brzoska, założyciel i prezes firmy.

W ub.r. 2,9 tys. nowych Paczkomatów

Na koniec ub.r. w naszym kraju działało 19 306 Paczkomatów, o 2 861 więcej niż rok wcześniej. InPost podkreśla, że jego maszyny są w zasięgu spaceru trwającego poniżej 7 minut dla 59 proc. Polaków, a w miastach - dla 85 proc. Ponadto 98 proc. przesyłek jest dostarczanych następnego dnia po nadaniu.

- Przeszliśmy bardzo długą drogę od urządzenia numer 1 do numer 20 000. W tym czasie zrewolucjonizowaliśmy polski rynek usług kurierskich, wprowadzając całkowicie nową jakość w Polsce, która jest teraz implementowana w europejskim e-commerce - podkreśla Rafał Brzoska.

- Zdecydowanie nie powiedzieliśmy ostatniego słowa, jeżeli chodzi o liczbę urządzeń Paczkomat. Nadal będziemy rozwijać tę sieć, także w Polsce, bo nasi klienci wciąż dopominają się o nowe lokalizacje, chociaż polska sieć urządzeń Paczkomat to największa tego typu infrastruktura w Europie - dodaje.

W ciągu nieco ponad dwóch lat liczba Paczkomatów w Polsce wzrosła o prawie 100 proc. Na koniec 2020 roku było 10 776 maszyn, a poziom 15 tys. przekroczono w październiku 2021 roku.

Zdecydowanie najwięcej maszyn InPost postawił w 2020 roku. W ub.r. przybyło ich mniej niż rok wcześniej, ale więcej niż w 2018 i 2019 roku. Obecnie koszty instalacji Paczkomatu zwracają się po ok. 14 miesiącach jego działania.

Już 9 tys. Paczkomatów za granicą

InPost swoje maszyny od kilku lat stawia także za granicą (w połowie 2021 roku za 513 mln euro przejął francuskiego operatora Mondial Relay). Na koniec ub.r. działało tam 8 633 Paczkomatów, ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej (3 922).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W Wielkiej Brytanii w marcu br. uruchomiono Paczkomat nr. 5 tys., a we Francji w kwietniu przekroczono poziom 3 tys. - Obecnie koncentrujemy się na ekspansji na rynkach europejskich, gdzie trafia najwięcej naszych nowych urządzeń, ale nie zapominamy o rynku polskim - zapewnia Rafał Brzoska.

W ub.r. przychody grupy InPost poszły w górę o 54 proc. do 7,08 mld zł, a liczba dostarczonych paczek - o 44 proc. do 744,9 mln. Zysk netto zmalał natomiast z 491,3 do 456,5 mln zł, m.in. wskutek wyższych kosztów obsługi zadłużenia.

Dołącz do dyskusji: InPost ma już 20 tys. Paczkomatów w Polsce

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
Proszę nie odmieniać nazwy urządzenia, bo pan Brzoska tego nie lubi xd
odpowiedź
User
Analityk
Inpost ma 20 tys. paczkomatów a my mamy 20 tys. rozjechanych/zastawionych trawników i chodników przez kurierów i odbiorców
odpowiedź
User
Nicola
Okażmy swój zachwyt na tą technologią, reklamą i pijarem...! Proponuje zwinąć jakąś kreację ;) i wyświetlić w ograniczonym zasięgu w ramach kilkugodzinnego testu reklamowego, oczywiście nie wykorzystując tego faktu marketingowo XD
odpowiedź