SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orlen inwestuje w ultraszybkie ładowarki do aut

Grupa Orlen poprzez swój fundusz venture capital zainwestowała w EuroLoop - firmę produkującą ultraszybkie stacje ładowania pojazdów elektrycznych, z których korzystają kierowcy w 7 krajach Europy. To jedne z najszybszych tego typu urządzeń na rynku - podał w środę koncern.

Orlen, informując o nawiązaniu współpracy EuroLoop, wyjaśnił, że spółka ta sprzedaje ładowarki pod marką Willbert w Europie Zachodniej, a dzięki nawiązaniu współpracy z z korporacyjnym funduszem Orlen VC, będą one dostępne także w Polsce.

"Fundusz Orlen VC zainwestował w EuroLoop – producenta ultraszybkich stacji ładowania pojazdów elektrycznych" - oznajmił w środowym komunikacie koncern. Podkreślił, że ładowarki polskiego startupu, z których korzystają już kierowcy w 7 krajach Europy, "są jednymi z najszybszych na rynku", zapewniając dostęp do prądu stałego o mocy do 720 kW.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Orlen zwrócił uwagę, że rozwiązanie przygotowane przez EuroLoop "znacznie skraca czas ładowania pojazdu, tym samym poprawia komfort korzystania z urządzenia", przy czym 720 kW sprawia, że "każdy dostępny obecnie pojazd elektryczny może naładować się ze swoją maksymalną mocą". "Dzięki zastosowaniu technologii wykorzystującej węglik krzemu, stacja ładowania pozwala osiągnąć 97 proc. sprawności w procesie przekształcania energii z prądu przemiennego AC na prąd stały DC" - zaznaczono w informacji.

Według Orlenu, istotną przewagą konkurencyjną EuroLoop jest także "technologia dynamicznego współdzielenia mocy - wersja produktu S-Hub - między dwoma połączonymi stacjami ładowania". "Obie funkcjonalności istotnie wpływają na redukcję kosztów utrzymania stacji ładowania. Dzięki połączonemu układowi dwie ładowarki działają jak jedna, współdzieląc moc między sobą i dostosowując ją w zależności od zapotrzebowania" - podkreślił koncern. Jak dodał, pozwala to na ładowanie nawet 8 samochodów jednocześnie.

- Zgodnie ze zaktualizowaną strategią Grupy Orlen do 2030 r. ma powstać 10 tys. punktów ładowania samochodów elektrycznych w Europie Środkowej - przypomniał prezes Orlen VC Marek Garniewski. Ocenił jednocześnie, że to duże wyzwanie w zakresie budowy infrastruktury i zapewnienia lokalizacji, ale tez wyboru dostawcy technologii, odpowiadającej na coraz wyższe oczekiwania klientów.

CZYTAJ TEŻ: Wybrano nowego prezesa Orlenu. Kierował kiedyś jego spółką zależną

- Jesteśmy przekonani, że priorytety założycieli EuroLoop, czyli wysoka efektywność, moc i elastyczność ładowarek oraz niższe koszty eksploatacji, doskonale wpisują się w zapotrzebowanie Grupy Orlen" - dodał Garniewski.

EuroLoop produkuje ładowarki Willbert

Marek Gutt-Mostowy, prezes i założyciel EuroLoop, podkreślił, że przewagą ładowarek Willbert w technologii S-Hub jest znaczne ograniczenie liczby urządzeń koniecznych do zainstalowania, co ogranicza koszty kapitałowe i zmniejsza ingerencję w otoczenie. "Przemyślania konstrukcja ładowarki w wersji dwustronnej o zwiększonym zasięgu, pozwala na jednoczesne ładowanie od 4 do 8 pojazdów - przy 2 stacjach w wersji S-Hub, dzięki czemu stacje ładowania EuroLoop mogą w przyszłości zastąpić dystrybutory paliwa na stacjach paliw bez istotnej zmiany układu przestrzeni" - wyjaśnił Gutt-Mostowy.

Jak podał Orlen, EuroLoop sprzedaje ładowarki pod marką Willbert w Europie Zachodniej oraz udostępnia też klientom autorski system do zarządzania stacjami ładowania pod marką HAWKe, który obejmuje m.in. kompleksowy system płatności ad-hoc z terminalem płatniczym. - Środki pozyskane od Orlen VC spółka przeznaczy także na rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych, wzrost mocy produkcyjnych i kapitał obrotowy - zapowiedział koncern.

Orlen przypomniał, że EuroLoop to już 10 inwestycja Orlen VC. "W ciągu dwóch lat działalności fundusz dołączył do grona największych i najbardziej aktywnych funduszy venture capital z regionu Europy Środkowej. W swoim portfelu posiada także dwa zagraniczne fundusze venture capital" - zaznaczono w informacji. Koncern podkreślił przy tym, że zgodnie z przyjętymi założeniami Orlen VC "planuje dokonywać rocznie 5-6 inwestycji, skupiając się na najbardziej perspektywicznych spółkach, posiadających innowacyjne i gotowe do komercjalizacji technologie, które będą wspierać cele przyjęte w strategii Orlen 2030".

Orlen ma fundusz VC od dwóch lat

Korporacyjny fundusz venture capital Orlen VC powstał w ramach Grupy Orlen w marcu 2022 r. Jak wtedy informowano, celem Orlen VC są inwestycje w młode, perspektywiczne spółki technologiczne, które znajdują się na etapie ekspansji i pracują nad nowoczesnymi produktami lub usługami, wpisującymi się w strategię Orlen 2030.

CZYTAJ TEŻ: Trzy nowe osoby w zarządzie Orlenu

Grupa Orlen to multienergetyczny koncern, który posiada m.in. rafinerie w Polsce, w Czechach i na Litwie, a także sieć stacji paliw, w tym również w Niemczech, na Słowacji, na Węgrzech oraz w Austrii. Rozwija segment wydobywczy węglowodorów, ropy i gazu, segment petrochemiczny oraz odnawialnych źródeł energii i planuje rozwój energetyki jądrowej. Do 2030 r. zamierza uruchomić co najmniej jeden mały reaktor jądrowy SMR.

Jeszcze w 2023 r. zaktualizowano strategię Grupy Orlen do 2030 r., uwzględniając jej priorytetowe cele po wcześniejszej fuzji z Grupą Energa, Grupą Lotos i PGNiG. Zgodnie z tym dokumentem, do końca dekady koncern planuje zainwestować ponad 320 mld zł.
 

Dołącz do dyskusji: Orlen inwestuje w ultraszybkie ładowarki do aut

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl