SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet i WP.pl liderami informacyjnymi wśród portali, w dół Gazeta.pl

Wśród portali horyzontalnych zdecydowanie najpopularniejsze sekcje z informacjami i publicystyką o tematyce społeczno-politycznej mają Onet.pl i WP.pl. Spadek użytkowników w skali zanotowała Gazeta.pl, przy czym na niej sekcja informacyjna zapewnia największą część ruchu.

W listopadzie ub.r. sekcję informacyjną Onetu (zawierająca głównie wiadomości i publicystykę o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych) odwiedziło 6,74 mln internautów (real users), którzy wykonali w niej 268,2 mln odsłon krajowych (w tym 51,8 mln mobilnych), a każdy korzystał z niej przez 58 minut i 40 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Analogiczna sekcja WP.pl zanotowała 6,2 mln użytkowników, 173,6 mln odsłon krajowych i 37:20 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego. Z kolei taka sekcja na Gazeta.pl miała 4,45 mln użytkowników, 164,1 mln odsłon krajowych i średnio 35:01 minuty na każdego odwiedzającego, a na Interii - 2,62 mln użytkowników, 55 mln odsłon i 23:55 minuty na odwiedzającego.

Warto zaznaczyć, że o ile wszystkie analizowane sekcje obejmują informacje ogólnopolskie, prognozę pogody i - z wyjątkiem Interii - program telewizyjny (szczegółowo analizujemy to na drugiej podstronie), o tyle różnią się pod względem pozostałych zasobów treści. Na Gazeta.pl dużą część ruchu w sekcji informacyjnej zapewniają serwisy lokalne, prowadzone przez redakcje regionalnych dodatków „Gazety Wyborczej”, jednak działające w domenie gazeta.pl, a nie wyborcza.pl. Z kolei na Interii do sekcji informacyjnej został włączony serwis Nowahistoria.interia.pl, uruchomiony jesienią 2013 roku (więcej o nim).

Sekcje informacyjne największych portali w listopadzie 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony krajowe

krajowe odsłony mobilne

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

onet.pl

6 745 789

268 159 987

51 816 556

00:58:40

31,45%

wp.pl

6 200 851

173 628 842

44 297 035

00:37:20

28,91%

gazeta.pl

4 448 711

164 106 885

48 188 851

00:35:01

20,74%

interia.pl

2 623 410

54 964 642

13 138 723

00:23:55

12,23%


W skali roku sekcje informacyjne czołowych portali zanotowały w większości wzrosty odwiedzalności. Dział Onetu zyskał 316,1 tys. użytkowników i 16,87 mln odsłon krajowych (to 4,9 i 6,7 proc. w górę), a średni czas korzystania przez każdego odwiedzającego wydłużył się o 6:48 minuty (czyli o 13,1 proc.). Natomiast sekcja WP.pl przy 110,4 tys. użytkowników więcej (1,8 proc. w górę) zanotowała o 9,64 mln odsłon krajowych mniej (5,3 proc. w dół) i 9:39 minuty na przeciętnego użytkownika więcej (34,8 proc. w górę).

W przypadku Gazeta.pl liczba użytkowników zmalała o 934 tys. (czyli o 17,3 proc.), co wynika m.in. z zakończenia we wrześniu ub.r. przez portal współpracy z należącym do Microsoftu serwisem MSN (więcej o tym). Za to liczba odsłon krajowych wzrosła o 24,49 mln (czyli o 17,5 proc.), a średni czas korzystania przez odwiedzającego - o 8:40 minuty (czyli o 32,9 proc.).

Sekcja informacyjna Interii zyskała w skali roku 126,2 tys. użytkowników i 11,73 mln odsłon krajowych (to 5 i 27,1 proc. w górę), a przeciętny czas przypadający na każdego użytkownika wydłużył się o 5:15 minuty (czyli o 28,1 proc.).

Sekcje informacyjne największych portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

listopad 2014

listopad 2013

real users

odsłony krajowe

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony krajowe

czas na RU [godz:min:s]

onet.pl

6 745 789

268 159 987

00:58:40

6 429 699

251 290 831

00:51:52

wp.pl

6 200 851

173 628 842

00:37:20

6 090 404

183 269 841

00:27:41

gazeta.pl

4 448 711

164 106 885

00:35:01

5 382 754

139 618 032

00:26:21

interia.pl

2 623 410

54 964 642

00:23:55

2 497 204

43 231 868

00:18:40


Onetowi sekcja informacyjna zapewniła w listopadzie ub.r. 49,3 proc. wszystkich użytkowników i 10 proc. odsłon krajowych, a WP.pl - 54,8 proc. użytkowników i 7 proc. odsłon. W przypadku Gazeta.pl ten udział był zdecydowanie największy - 56,4 proc. użytkowników i 44,9 proc. odsłon, natomiast w przypadku Interii wyniósł 35,9 proc. użytkowników i 7,7 proc. odsłon.

Oczywiście te wskaźniki wynikają ze strategii wydawniczej portali oraz popularności ich innych działów i usług. Przykładowo Gazeta.pl sekcję sportową wydzieliła jako osobny serwis Sport.pl, podobnie jak wiele treści lifestyle’owych (np. w serwisach Deser.pl, Ugotuj.to, Moto.pl, eDziecko.pl czy Lula.pl). Ponadto zdecydowanie mniej popularna niż w przypadku pozostałych czołowych portalach jest na niej poczta mailowa (zobacz szczegółowe dane).

Na drugiej podstronie szczegółowe statystyki sekcji informacyjnych Onet, WP.pl, Gazeta.pl i Interii

Dołącz do dyskusji: Onet i WP.pl liderami informacyjnymi wśród portali, w dół Gazeta.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl