SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ofcom: dzieci oglądają mniej reklam niezdrowego jedzenia

Po wprowadzeniu przez regulatora brytyjskiego rynku medialnego Ofcom bardziej rygorystycznych zasad dotyczących kierowanych do dzieci reklam niezdrowego jedzenia, liczba takich spotów zmalała o ponad 1/3.

Ofcom zaczął wprowadzać ostrzejszą kontrolę reklam produktów bogatych w tłuszcz, sól i cukier pojawiających się wokół programów dla dzieci w kwietniu 2007 roku. Ze statystyk regulatora wynika, że przez dwanaście miesięcy począwszy od lipca ubiegłego roku liczba takich reklam oglądanych przez dzieci w wieku od 4 do 15 lat zmniejszyła się o 34 procent - informuje serwis Brand Republic.

W przypadku dzieci w wieku od 4 do 9 lat spadek wyniósł 39 procent, a w wieku od 10 do 15 lat 28 procent.

Aż o 69 procent zmalała także liczba spotów reklamujących jedzenie, w których wykorzystywane są postaci z bajek i filmów. Za to o 22 procent wzrosła liczba reklam z udziałem celebrytów.

Od 1 stycznia przyszłego roku Ofcom zamierza wprowadzić jeszcze większe ograniczenia. Zakaz reklam niezdrowego jedzenia zostanie wówczas rozszerzony na wszystkie dziecięce kanały telewizyjne.

źródło: Brand Republic

Dołącz do dyskusji: Ofcom: dzieci oglądają mniej reklam niezdrowego jedzenia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl