SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix pozwala użytkownikom telewizorów dostosować wielkość emitowanych napisów

Kolejne zmiany funkcjonalności na Netfliksie. Platforma daje użytkownikom telewizorów możliwość dostosowania rozmiaru i stylu napisów. Brak tej funkcji od dawna irytował subskrybentów usługi.

Nowa aktualizacja daje abonentom możliwość wyboru spośród trzech rozmiarów - małego, średniego i dużego - oraz czterech stylów/kolorów, w tym domyślnej opcji białego tekstu, cienia (biały tekst na czarnym tle), jasnego (czarny tekst na białym tle) i kontrastu (żółty tekst na czarnym tle). Aktualizacja została udostępniona użytkownikom telewizorów na całym świecie.

Napisy są ważne dla subskrybentów

Subskrybenci Netfliksa mieli dotychczas dostęp do opcji rozmiaru i stylu napisów tylko korzystając z usługi przez przeglądarkę internetową. Jest to więc ważna zmiana dla użytkowników telewizorów, zwłaszcza że 80 proc. Amerykanów stwierdziło, że jest bardziej skłonne dokończyć film, jeśli ma dostępne napisy. Wynika to z badania przeprowadzonego w 2019 roku przez Verizon Media i Publicis Media.

Duże udogodnienie

Choć brzmi to jak drobnostka, udostępnienie użytkownikom telewizorów większej liczby stylów, czcionek, rozmiarów i kolorów napisów może znacznie poprawić jakość oglądania. Na przykład znalezienie odpowiedniego rozmiaru i stylu napisów może mieć ogromne znaczenie dla widzów niedowidzących, niesłyszących i niedosłyszących.

Netflix ma już listę tytułów z napisami dla osób niesłyszących i niedosłyszących. Napisy są również przydatne dla widzów, którzy mogą nie rozumieć języka, w którym wyprodukowano serial czy film.

Oferta innych platform

Istnieje mnóstwo usług przesyłania strumieniowego, które pozwalają użytkownikom zmieniać rozmiar i styl napisów, takich jak między innymi Prime Video, Hulu, Disney+, HBO Max, Paramount+, Peacock i Discovery+. Netflix nie jest w tym względzie pionierem.

Netflix ma globalnie 230 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W IV kwartale 2022 r. liczba subskrybentów Netfliksa urosła o 7,66 mln do 230,75 mln. Natomiast wzrost przychodów wyhamował do 1,9 proc., a zysk netto skurczył się z 607 do 55 mln dolarów. Współzałożyciel platformy Reed Hastings z funkcji jednego z szefów platformy przeszedł do jej rady dyrektorów.

Dołącz do dyskusji: Netflix pozwala użytkownikom telewizorów dostosować wielkość emitowanych napisów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Art
Dotąd można było sobie ustawić na telewizorze żółte napisy, teraz żółte napisy są dostępne tylko na czarnym, nieprzezroczystym tle. Jacy oni są nieudolni...
0 0
odpowiedź