SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

n wydała sześć razy więcej niż Cyfrowy Polsat

Ponad 17 mln złotych wydała do końca marca ITI Holdings na kampanię platformy n. W tym samym okresie wydatki Cyfry+ były trzy razy mniejsze, zaś Cyfrowego Polsatu prawie sześć razy mniejsze.

Z danych firmy Expert Monitor z okresu od początku września 2006 do końca marca 2007 wynika, iż na kampanię telewizji nowej generacji n przeznaczono 17,3 mln złotych. Najwięcej ITI Holdings wydała na reklamę w telewizji – prawie 11 mln. Dodatkowo 0,5 mln kosztowała kampania radiowa platforma n prowadzona z siecią Germanos. 



IX.2006-III.2007
Brand Media Koszt [zł]
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI Telewizja 10 905 585 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI Radio 2 639 681 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI Gazety 1 642 585 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI Magazyny 2 134 208 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI Razem 17 322 059 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI GERMANOS Radio 499 830 zł
TELEWIZJA NOWEJ GENERACJI GERMANOS Razem 499 830 zł

Konkurencyjny Canal+ na kampanię swojej platformy Cyfra+ wydał w tym okresie w sumie 5,5 mln złotych. Ta platforma również większość (w tym przypadku zdecydowaną) pieniędzy przeznaczyła na reklamę w telewizji – było 4,8 mln złotych.



IX.2006-III.2007
Brand Media Koszt [zł]
CANAL+ Telewizja 4 830 784 zł
CANAL+ Radio 67 978 zł
CANAL+ Gazety 353 586 zł
CANAL+ Magazyny 226 470 zł
CANAL+ Razem 5 478 818 zł

W analizowanym okresie najmniej na reklamę przeznaczył Cyfrowy Polsat. Słoneczna platforma wydała bowiem na ten cel tylko 3 mln złotych. Najwięcej pieniędzy poszło na reklamy w magazynach (977 tys. zł) i gazetach (973 tys. zł), zaś na telewizję – która dominowała w przypadku poprzednich platform – raptem 940 tys. zł. Jednak trzeba zaznaczyć, że ogłoszenia Cyfrowego Polsatu emitowane są na antenie Polsatu w ramach autopromocji, czego nie uwzględniają przedstawione dane.



IX.2006-III.2007
Brand Media Koszt [zł]
POLSAT CYFROWY Telewizja 939 720 zł
POLSAT CYFROWY Radio 101 812 zł
POLSAT CYFROWY Gazety 973 514 zł
POLSAT CYFROWY Magazyny 977 357 zł
POLSAT CYFROWY Razem 2 992 403 zł

Źródło: Expert Monitor (www.expert-monitor.pl). Wydatki reklamowe opracowane zostały na podstawie danych cennikowych netto bez uwzględniania indywidualnie negocjowanych rabatów i autopromocji. Uwzględniono w nich media monitorowane przez Expert Monitor z następujących grup: telewizja, radio, prasa, gazety, magazyny, kino.

Dołącz do dyskusji: n wydała sześć razy więcej niż Cyfrowy Polsat

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mario
A to ciekawe, że CP wydaje znacznie mniej na reklamę, a ma znacznie, znacznie więcej klientów. Jednak liczy się nie marketing, a jakość usługi.
0 0
odpowiedź
User
Varius
Polsat wydaje znacznie mniej na swoją reklamę bo jest znakomicie rozpoznawalny.
0 0
odpowiedź