SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Muzyka disco-polo triumfuje. Polo TV liderem kanałów muzycznych w Polsce

W lipcu br. w segmencie kanałów muzycznych pierwsze miejsce zajęła stacja z muzyką disco-polo - Polo TV. Natomiast wśród młodych widzów liderem została Eska TV. Tym samym zdetronizowany został dotychczasowy lider - Viva Polska.

W lipcu br. udział w rynku telewizyjnym kanału z muzyką disco-polo - Polo TV wyniósł aż 0,56 proc. Stacja ta tak wysoki wynik zanotowała dlatego, iż nadaje na pierwszym multipleksie nadziemnej telewizji cyfrowej, który w czerwcu br. powiększył swój zasięg do poziomu 92 proc. gospodarstw domowych w Polsce. Dzięki DVB-t Polo TV ogląda połowa wszystkich jego widzów (więcej na ten temat).

Na drugie miejsce z trzeciego awansowała Eska TV. Jej udział poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem aż o 226,4 proc. i wyniósł 0,47 proc. Stacja ta jednak, podobnie jak Polo TV, nadaje także naziemnie na MUX-1, gdzie ogląda ją tam 40 proc. wszystkich widzów.

Na ostatnie miejsce podium zestawienia spadł dotychczasowy lider oglądalności stacji muzycznych - Viva Polska. Jej udział w lipcu br. zmniejszył się o 30,5 proc. do poziomu 0,46 proc. Wyniki tego kanału spadały już jednak wcześniej i dlatego stacja ta od 17 lipca br. zyskała nową ofertę programową i oprawę graficzną, która miała odwrócić ten trend (więcej na ten temat).

Z kolei największy spadek w zestawieniu zanotowała Czwórka Polskie Radio, której udział spadł praktycznie do zera. Młodzieżowy kanał MTV Polska w pierwszym miesiącu lata miał udział na poziomie 0,26 proc. po spadku o 39,5 proc.

lipiec wszyscy 4+
2011 2012
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Polo TV 0 0,000 28 228 0,555
Eska TV 7 586 0,144 23 886 0,470
VIVA Polska 34 708 0,660 23 337 0,459
4fun.tv 18 190 0,346 18 778 0,369
TV.DISCO 0 0,000 4 783 0,094
VH 1  0 0,000 2 871 0,056
Kino Polska Muzyka 0 0,000 1 669 0,033
Rebel.tv 1 537 0,029 1 654 0,033
Czworka Polskie Radio 314 0,006 1 0,000
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska 9 401 0,430 5 549 0,260


W grupie widzów w wieku 13-29 lat liderem była Eska TV
(1,43 proc. udziału, wzrost aż o 361,2 proc. – największy w zestawieniu). Na drugiej pozycji uplasowała się tu Viva Polska (1,23 proc., - 32,8 proc.). Ostatnie miejsce podium należało do 4fun.tv (1,09 proc., + 16,6 proc.). Z kolei Polo TV znalazło się tutaj dopiero na czwartym miejscu (0,73 proc.).

Także i tutaj najwięcej straciła Czwórka Polskie Radio, której średni wynik w tym zestawieniu spadł dosłownie do zera. Bowiem tej grupie wiekowej kanału tego nie oglądał nawet jeden widz.

lipiec wszyscy 13-29
2011 2012
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Eska TV 2 406 0,309 11 099 1,425
VIVA Polska 14 312 1,836 9 608 1,233
4fun.tv 7 292 0,936 8 498 1,091
Polo TV 0 0,000 5 711 0,733
TV.DISCO 0 0,000 1 603 0,206
VH 1  0 0,000 988 0,127
Rebel.tv 742 0,095 424 0,054
Kino Polska Muzyka 0 0,000 89 0,011
Czworka Polskie Radio 108 0,014 0 0,000
Wirtualnemedia.pl
MTV Polska 6 571 0,843 3 517 0,452


Najchętniej oglądanym programem w kanałach muzycznych w lipcu br. był „NEXT”, który zgromadził 174 tys. widzów. Emitująca go Viva Polska umieściła w zestawieniu w sumie po cztery pozycje, podobnie jak Polo TV. Pozostałe dwa miejsca przypadło stacji Eska TV.

Raport top programów wszyscy 4+
Program Stacja AMR SHR %
NEXT VIVA Polska 173 844 3,44
PARENTAL CONTROL VIVA Polska 160 753 3,05
DISCO POLO LIVE /PROG.MUZ/ Polo TV 155 904 1,53
O CO KAMAN? /PROG. MUZ. POL./ VIVA Polska 137 517 1,77
DISCO RELAX Polo TV 131 161 1,80
ESKA TV NEWS /PROG.MUZ.POL./ Eska TV 131 100 2,59
WEEKEND Z JANKESEM Eska TV 117 136 1,52
DISCO HIT FESTIVAL KOBYLNICA 2011 /RELACJA/ Polo TV 116 918 0,88
OSTRODA 2012 /KONCERT/ Polo TV 114 509 1,06
KOLEJNO ODLICZ VIVA Polska 111 417 1,12

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Dołącz do dyskusji: Muzyka disco-polo triumfuje. Polo TV liderem kanałów muzycznych w Polsce

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ja22
Ponad 80% widzów Polo TV to osoby powyżej 30 roku życia ;O - to na pewno nie jest młodzieżowa stacja. Oprawa Vivy jest lepsza, bardziej estetyczna, ale wieczorne pasmo Vivy to porażka- same durne programy typu Jeb.. "Webnięci", "Chyba ich pogięło" itp. Ogólnie za dużo tych formatów, a niestety mniej muzyki. Póki co 4Fun i Eska dają radę, duży plus dla VH1 ;)
0 0
odpowiedź
User
art
Disco Polo, grill i TVN. Zestaw leminga.
0 0
odpowiedź
User
olo
normalne,dostepnosc to raz,
a dwa to muzyka popularna
ja tez lubie czarne oczy delfina
czy jakos tak
0 0
odpowiedź