SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mediacap z 28,7 mln zł wpływów i 2,1 mln zł zysku netto w I połowie br.

Spółka Mediacap, do której należą m.in. agencje Scholz&Friends Warszawa, The Digitals i EmLab, w minionym półroczu zanotowała 28,7 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży i 2,12 mln zł zysku netto.

Jak podaje spółka, wzrost marży operacyjnej o 6 pkt proc. (do 9,4 proc.) przełożył się na wzrost EBITDA do poziomu 3,3 mln zł (+13,7 proc. rok do roku), a zysku netto - do 2,1 mln zł (więcej o 11,7proc. w skali roku).

W drugim kwartale 2016 roku przychody Mediacapu w segmencie Data wyniosły 6,5 mln zł (wzrost o 11,3 proc. rok do roku), co przełożyło się na 1,1 mln zł (wzrost o 128,5proc.) EBITDA. Istotne wzrosty zanotowano także w segmencie Marketing, gdzie przychody wyniosły 10,3 mln zł (wzrost o 5,5 proc.), co przełożyło się na 1,2 mln zł (+10,1proc.) EBITDA.

Wybrane dane finansowe  /tys. PLN/

I połowa 2016 roku

I połowa 2015 roku

r/r %

przychody ze sprzedaży

28  671

29  078

-1,40%

zysk na działalności operacyjnej

2  682

2  552

5,10%

marża operacyjna

9,40%

8,80%

+6p.p.

EBITDA

3,3

2,9

13,70%

marża EBITDA

11,40%

9,90%

+15p.p.

wynik netto

2  118

1  896

11,70%

wynik netto akcj. jedn. dominującej /w tys. PLN/

1  498

1 333

13,70%

- Za nami bardzo dobry kwartał. Poprawiliśmy wynik w segmencie marketing, którego zespół stworzył takie głośne kampanie jak: Plus „Brawo Ja”, Tymbark „Z podwórka na stadion”, Nationale-Nederlanden „Superbohaterowie też potrzebują ubezpieczenia” czy wcześniej Wirtualna Polska „#DziejesiewPolsce”. W drugiej połowie roku będziemy realizowali nowe zlecenia dla takich klientów jak: Google, BBC i PGE - wylicza Jacek Olechowski, prezes Mediacapu.

- Poprawa rentowności Grupy to przede wszystkim zasługa naszej strategii zwiększenia marż w segmencie Data zajmującym się gromadzeniem, analityką i obróbką dużych zbiorów danych. Posiadamy zespół wyspecjalizowany w analityce danych w IQS oraz team doświadczonych programistów w Egde Technology. Od kilku miesięcy skupiliśmy się na  intensywnym rozwoju wystandaryzowanych i powtarzalnych produktów, w tym rozwiązań innowacyjnych technologicznie w obszarach Big Data, Cloud i Machine Learning. Jednym z nich jest Plastream - platforma cloudowa do zarządzania i analityki treści wideo, którą z sukcesem budujemy w sposób zintegrowany z Microsoft Azure . Widzimy duże zainteresowanie tego typu produktami, nie tylko w Polsce, ale także na świecie, dlatego jesienią planujemy ogłosić plan jego dalszego rozwoju. Wierzymy, że to właśnie wzmocnienie oferty produktowej stanie się siłą napędową naszego wzrostu organicznego w następnych kwartałach - opisuje szef firmy.

- Co istotne, jesteśmy bardzo dobrze przygotowani do przejęć zarówno strategicznie, o czym świadczy doskonały track-record optymalizacji przejmowanych podmiotów, jak też finansowo - dysponujemy niezbędną gotówką i nie posiadamy żadnego zadłużenia. Mamy nadzieję, że jeszcze w 2016 roku uda nam się przeprowadzić kolejną transakcję akwizycyjną, która pozwoli na zwiększenie naszego zysku EBITDA o co najmniej 2-3 mln zł - dodaje Jacek Olechowski.

Dołącz do dyskusji: Mediacap z 28,7 mln zł wpływów i 2,1 mln zł zysku netto w I połowie br.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl