SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Historyczne rekordy oglądalności stacji informacyjnych, wygrywają z „wielką czwórką”

Od 24 do 28 lutego TVP Info miało 10,38 proc. udziału w rynku telewizyjnym, TVN24 - 9,36 proc., a Polsat News - 4,87 proc. To najwyższe wyniki tych stacji w historii nadawania. W poszczególnych dniach kanały newsowe najczęściej wygrywają ze stacjami z tzw. „wielkiej czwórki” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W ostatnich dniach tematem numer jeden w mediach jest atak Rosji na Ukrainę, który rozpoczął się w czwartek, 24 lutego. Od wczesnego poranka sytuację na bieżąco w ramach specjalnych pasm relacjonowały stacje informacyjne.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl - w okresie od 24 do 28 lutego najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce było TVP Info. Średni dobowy udział stacji wyniósł 10,38 proc. wśród wszystkich widzów.

Stacja TVN24 w tym czasie miała 9,36 proc. udziału. Z kolei udział Polsat News wyniósł 4,87 proc.

TVN24 na czele w 16-49

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 na czele znalazło się TVN24 z 9,63 proc. udziału. Wynik drugiego TVP Info wyniósł 7,49 proc., a trzeciego Polsat News - 5,27 proc.

Wszystkie analizowane stacje newsowe w ostatnich dniach mają zdecydowanie wyższe wyniki oglądalności niż zazwyczaj w długofalowym okresie. Na przykład względem 2021 roku TVP Info zanotowało w grupie 4+ wzrost udziału o 160,05 proc., TVN24 - o 89,17 proc., a Polsat News - o 175,14 proc.

Jeszcze wyższe wzrosty SHR% nastąpiły wśród widzów w grupie 16-49. TVP Info zyskało 337,78 proc., TVN24 - 212,66 proc., a Polsat News - 258,78 proc.

TVP Info niemal codziennie liderem dnia w 4+, a TVN24 - w 16-49

Z analizy danych dzień pod dniu wynika, że stacje newsowe wygrywają walkę o widza z kanałami z tzw. „wielkiej czwórki”. Zwłaszcza jest to widoczne w przypadku TVP Info, które codziennie od 25 do 28 lutego było liderem całego rynku. Z kolei 24 lutego pierwsze miejsce należało do TVN24.

Wśród widzów w grupie 16-49 przez cztery z pięciu analizowanych dni liderem było TVN24 (jednego dnia na czele znalazł się Polsat).

Wszystkie trzy stacje w ostatnich dniach osiągnęły zdecydowanie najwyższe dobowe udziały w historii nadawania zarówno w grupie 4+ jak i w 16-49.

TVP Info w 4+ historyczny rekord odnotowało 28 lutego, kiedy stacja miała 11,19 proc. udziału. W 16-49 rekord padł dzień wcześniej - 7,98 proc. udziału. Z kolei TVN24 i Polsat News najwyższe wyniki w obu grupach zanotowały 24 lutego (odpowiednio 10,90 proc. i 12,08 proc. w przypadku TVN24 i 5,35 proc. i 6,41 proc. w przypadku Polsat News).

W ostatnich dniach w TVP Info najchętniej oglądanym programem dnia był „Teleexpress” z 27 lutego, który zgromadził 1,55 mln widzów w 4+. W TVN24 hitem była „Kropka nad i” z 24 lutego (1,48 mln), a w Polsat News - „Wydarzenia” z 24 lutego (871 tys.).

Dołącz do dyskusji: Historyczne rekordy oglądalności stacji informacyjnych, wygrywają z „wielką czwórką”

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomasz
Jest wojna, nie ma reklam w TV, a wy dzielicie widzów na grupy wiekowe, jak by to miało w takiej chwili jakieś znaczenie.. Całkowite oderwanie od rzeczywistości !
0 0
odpowiedź
User
Ja
Proponuję zsumować TVN24 z TVN24 bis i okaże się że jednak TVN górą:)
0 0
odpowiedź
User
Jonas
TVN24 BiS ponad 3% każdego dnia. Rewelacja! To też rekordy;)
0 0
odpowiedź