SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Internet już w przyszłym roku pokona telewizję

Do końca 2009 roku internet stanie się największym medium reklamowym w Wielkiej Brytanii, odbierając to miano telewizji.

Wielka Brytania ma najlepiej rozwinięty rynek reklamy online na świecie. W ubiegłym roku był on wart 2,8 miliarda funtów - informuje serwis BBC News, powołując się na wspólny raport Internet Advertising Bureau (IAB), PricewaterhouseCoopers (PwC) oraz World Advertising Research Centre (WARC).

Wartość brytyjskiego rynku internetowej reklamy zwiększyła się w ubiegłym roku o 38 procent w porównaniu z rokiem 2006. Główne przyczyny tego wzrostu to rosnąca popularność programów telewizyjnych w sieci, coraz tańsze komputery oraz rosnąca liczba użytkowników internetu.

W ubiegłym roku internet zwiększył swoje udziały na brytyjskim rynku reklamy z 11,4 do 15,3 procenta, ustępując jedynie prasie (19,9 procenta) oraz telewizji (21,8 procenta).

Z kolei czołowymi kategoriami reklamy online były w ubiegłym roku kolejno: rekrutacja (25,7 procenta udziałów), motoryzacja (11,9 procenta), technologia (10,4 procenta), finanse (10 procent), nieruchomości (7,9 procenta), dobra konsumenckie (5,3 procenta) oraz handel (5 procent).

źródło: BBC News

Dołącz do dyskusji: Internet już w przyszłym roku pokona telewizję

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl