SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” zaczyna drugą edycję Szkoły Redaktorów, za rok udział w szkoleniach będą mogli kupić dziennikarze spoza Agory

Ruszyła druga edycja Szkoły Redaktorów - edukacyjnego programu, w którym prasowi i internetowi dziennikarze „Gazety Wyborczej” (Agora) szkolą się pod okiem redaktorów tego dziennika. Twórcą programu jest Paweł Goźliński, który zapowiada, że projekt wkrótce ma otworzyć się na pracowników innych mediów i stać się komercyjnym przedsięwzięciem.

Aktualna edycja Szkoły Redaktorów trwać będzie do października 2020 r. Dziennikarze, reporterzy i eksperci „Gazety Wyborczej” (m.in. pisarze, scenarzyści i specjaliści z obszaru nowych mediów) szkolą w niej 23 osoby z zespołu dziennika.

- Pierwszy rok działania okazał się dużym sukcesem. Udało nam się wykrystalizować program i zgromadzić fantastycznych wykładowców. Pierwsi absolwenci bardzo chwalą zarówno merytoryczny poziom programu, jak i jego przydatność w ich codziennej pracy. Dlatego wcale mnie nie zdziwiło, że w gronie redaktorów naczelnych „Gazety Wyborczej" podjęta została decyzja o kontynuowaniu działalności Szkoły Redaktorów i rekrutacji drugiego rocznika - komentuje Paweł Goźliński, twórca programu Szkoły Redaktorów. Goźliński dodaje też, że w drugim roku testowane mają być rozwiązania, które staną się niezbędne, gdy Szkołę Redaktorów otworzy swoje podwoje także na dziennikarzy z innych mediów i stanie się ona projektem komercyjnym, co ma nastąpić najprawdopodobniej w 2021 roku.

Druga edycja Szkoły Redaktorów „Gazety Wyborczej", której pierwszy zjazd odbył się w listopadzie 2019 r., obejmuje 10 trzydniowych sesji rozpisanych na 12 miesięcy. Zajęcia mają głównie charakter ćwiczeń oraz warsztatów obejmujących m.in. pracę nad konkretnymi tekstami z różnych gatunków, stylów i form dziennikarskich.

Prowadzą je przede wszystkim dziennikarze i redaktorzy „Gazety Wyborczej" - m.in. Roman Imielski, Piotr Stasiński, Marcin Kącki, Aleksandra Sobczak, Teresa Kruszona, Paweł Wroński, Vadim Makarenko, Ariadna Machowska, Piotr Głuchowski, Krzysztof Varga, Aleksandra Klich-Siewiorek, Jakub Sawa, Paweł Wroński i Paweł Goźliński. Koordynatorką projektu jest Daniela Werbeniec.

 

W gronie uczniów drugiej edycji Szkoły Redaktorów znalazły się 23 osoby ze wszystkich działów „Wyborczej", w tym m.in. z oddziałów lokalnych, redakcji „Wysokich Obcasów" oraz BiQdata, działów kultury i promocji.

„Gazeta Wyborcza" zainaugurowała działalność swojej Szkoły Redaktorów w 2018 r. Ideą projektu było przekazywanie wiedzy i rozwijanie kompetencji redaktorów dzięki kontaktowi ze specjalistami, nie tylko z grona ludzi „Wyborczej", a także przygotowanie ich do wyzwań, jakie stawiają dziennikarstwu dzisiejszy świat i przemiany we współczesnych mediach. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-szkola-redaktorow-szkolenia-dla-dziennikarzy-wykladowcy-i-program-zajec

W grudniu ub.r. portal Wyborcza.pl zanotował 7,6 mln użytkowników i 69,08 mln odsłon oraz 8 minut i 29 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego (według badania Gemius/PBI). Natomiast na początku listopada ub.r. liczba użytkowników z aktywną prenumeratą cyfrową „Gazety Wyborczej” przekroczyła poziom 200 tys.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” zaczyna drugą edycję Szkoły Redaktorów, za rok udział w szkoleniach będą mogli kupić dziennikarze spoza Agory

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
grucha
Maleszka rektorem?
0 0
odpowiedź
User
asas
KUPIĆ SZKOLENIE w agorze ???? HAHAHAAHA
0 0
odpowiedź
User
kici-kici
Bad Tölz
0 0
odpowiedź