SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Adidas szykuje globalny przetarg mediowy

Firma Adidas przygotowuje się do przetargu na globalną obsługę mediową. Budżet marketera szacowany jest na 300 mln dolarów. Klienta bronić będą Publicis Media i Dentsu Aegis Network.

Obecnie obsługą Adidasa na wielu rynkach, w tym w USA i Wielkiej Brytanii, zajmuje się dom mediowy Carat należący do Dentsu Aegis Network. Z kolei na Bliskim Wschodzie za planowanie i zakup mediów dla producenta odpowiada Starcom należący do Publicis Media.

Procedury przetargowe będzie prawdopodobnie nadzorować Media Sense. Adidas nie komentuje tych informacji.

W raporcie rocznym Adidas poinformował, że wydatki marketingowe są jednym z największych kosztów firmy, a zarazem jednym z najważniejszych mechanizmów, które mają zwiększać atrakcyjność marki, a tym samym przychody firmy.

Adidas buduje swój wizerunek m.in. poprzez zaangażowanie w wiele imprez sportowych, takich jak piłkarski mundial i Liga Mistrzów, turnieje tenisowe, sponsoring klubów piłkarskich (m.in. Manchesteru United, Realu Madryt, AC Milan), a także podobne umowy z federacjami piłkarskimi i pojedynczymi sportowcami (na czele z Leo Messim).

W 2016 roku Adidas wydał na marketing 1,98 mld euro, 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Firma zatrudnia ok. 5 tys. osób w działach marketingu na całym świecie.

Dołącz do dyskusji: Adidas szykuje globalny przetarg mediowy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl