SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix, Showmax i HBO GO mocno w górę - na czele VoD.pl przed Cda.pl (top serwisów VoD)

Wśród serwisów VoD największe zasięgi mają niezmiennie VoD.pl i sekcja Premium Cda.pl, a na najdłużej przyciągają użytkowników Player.pl. VoD.TVP.pl i Ipla.tv. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności osiągnęły natomiast Netflix, Showmax, HBO GO i WP Pilot.

W sierpniu br. VoD.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 3,79 mln realnych użytkowników, a więc 14,03 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 14,44 mln odsłon, a każdy spędził tam średnio 30 minut i 28 sekund - pokazują statystyki z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Natomiast sekcja Premium serwisu Cda.pl miała 2,91 mln użytkowników, 22,95 mln odsłon oraz 16 minut i 44 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a dział wideo WP.pl - 2,39 mln użytkowników, 7,41 mln odsłon oraz 11 minut i 44 sekundy średniego czasu korzystania.

Chociaż w sierpniu trwała jeszcze wakacyjna przerwa między sezonami ramówkowymi, zdecydowanie najwięcej czasu internauci spędzili w serwisach należących do czołowych nadawców telewizyjnych. Z Player.pl (miał 2,13 mln użytkowników i 17,35 mln odsłon) odwiedzający korzystał średnio przez 2 godziny, 56 minut i 24 sekundy, z VoD.TVP.pl (1,79 mln użytkowników i 21,43 mln odsłon) - przez 3 godziny, 24 minuty i 40 sekund, a z Ipla.tv (1,14 mln użytkowników i 9,6 mln odsłon) - przez 2 godziny, 11 minut i 4 sekundy.

Z kolei WP Pilot, gdzie można oglądać kilkadziesiąt stacji telewizyjnych, odwiedziło 1,66 mln internautów. Wykonali oni 5,06 mln odsłon, a każdy korzystał ze strony przez godzinę, 31 minut i 44 sekundy.

Netflix i Showmax miały prawie tyle samo użytkowników: pierwszy serwis odwiedziło 1,95 mln internautów, a drugi - 1,947 mln. Jednocześnie Netflix zanotował 25,82 mln odsłon oraz 10 minut i 8 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego, a Showmax - 17,5 mln odsłon oraz 7 minut i 29 sekund przeciętnego czasu korzystania.

HBO GO miało 1,08 mln użytkowników, 8,73 mln odsłon oraz 7 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania, a NCplusgo.pl przy 348,4 tys. użytkowników zanotował 7,03 mln odsłon oraz 24 minuty i 14 sekund średniego czasu.

Serwisy z zestawienia mają różne modele biznesowe. W sekcji Premium Cda.pl, Netfliksie, Showmaksie i HBOGO.pl wszystkie treści są dostępne odpłatnie w modelu abonamentowym, a NCplugo.pl jest skierowany wyłącznie do klientów platformy NC+. W innych serwisach większość materiałów jest zazwyczaj darmowa, a reszta w modelu abonamentowym (Player.pl zrezygnował z niego w ub.r.). Na WP Pilot bezpłatnie można oglądać 29 stacji, pozostałe są w odpłatnych pakietach.

Na komputerach VoD.pl zanotował 3,09 mln użytkowników, 11,41 mln odsłon oraz 33 minut i 38 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Dział Premium Cda.pl miał 2,5 mln użytkowników i 18,51 mln odsłon, a sekcja wideo na WP.pl - 2 mln użytkowników i 6,1 mln odsłon.

Na Player.pl i VoD.TVP.pl internauta spędził średnio prawie cztery godziny (w pierwszym serwisie 3 godziny, 54 minuty i 29 sekund, a w drugim - 3 godziny, 57 minut i 48 sekund), natomiast na Ipla.tv - 2 godziny, 42 minuty i 44 sekundy.

Na smartfonach i tabletach VoD.pl miał 1,19 mln użytkowników, 3,03 mln odsłon oraz 9 minut i 39 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę.

Showmax przy 941,8 tys. użytkowników zanotował 3,98 mln odsłon oraz półtorej minuty średniego czasu korzystania, a VoD.TVP.pl przy 788,3 tys. użytkowników miał 7,6 mln odsłon oraz godzinę, 24 minuty i 8 sekund średniego czasu korzystania.

Na WP Pilot przeciętny odwiedzający spędził 20 minut i 4 sekundy, a na Ipla.tv - 33 minuty i 57 sekund.

VoD.pl miał o 1,3 pkt proc. wyższy zasięg niż rok wcześniej (to 10,2 proc. w górę). Liczba odsłon serwisu wzrosła o 1,03 mln (czyli o 7,6 proc.), a średni czas korzystania przez użytkownika - o 61 sekund (3,4 proc.). Z kolei sekcja Premium Cda.pl zyskała 1,9 pkt proc. zasięgu i 11,52 mln odsłon (to odpowiednio 21,4 i 100,8 proc. w górę) przy spadku przeciętnego czasu korzystania aż o 43 minuty i 28 sekund (czyli 72,2 proc.).

Netflix zanotował wzrost zasięgu o 3,3 pkt proc. i 10,46 mln odsłon (84,2 i 68,2 proc.), tracąc jednocześnie 5 minut i 47 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (36,3 proc. w dół). Showmax zyskał 3,82 pkt proc. zasięgu i 8,56 mln odsłon (112,7 i 95,8 proc. w górę), a WP Pilot - 3,99 pkt proc. zasięgu i 2,28 mln odsłon (184,7 i 82,1 proc.). Oba serwisy zanotowały spore spadki przeciętnego czasu korzystania - odpowiednio o 34,8 i 32,8 proc.

Natomiast HBO GO osiągnęło wzrosty o 2,23 pkt proc. zasięgu, 5,92 mln odsłon oraz 35 sekund średniego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 126, 209,9 i 7,9 proc. w górę). Od wiosny br. z serwisu mogą korzystać wszyscy internauci, nie tylko klienci pakietów telewizyjnych ze stacjami HBO.

Witryny nadawców telewizyjnych zanotowały niewielkie zmiany wyników. Player.pl przy minimalnym wzroście zasięgu stracił 11,09 mln odsłon oraz godzinę, 24 minuty i 36 sekund (to odpowiednio 39 i 32,4 proc. w dół). VoD.TVP.pl zanotował wzrost zasięgu o 0,72 pkt proc. (czyli 12,2 proc.) oraz spadki liczby odsłon o 167,1 tys. (0,8 proc.) i średniego czasu korzystania o 12 minut i 22 sekundy (5,7 proc.). Natomiast Ipla.tv straciła 0,42 pkt proc. zasięgu (9 proc.), zyskując 783,5 tys. odsłon (8,9 proc.) oraz 9 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania (8,2 proc.).

Natomiast NCplusgp.pl zanotował wzrosty o 0,42 pkt proc. zasięgu i 1,41 mln odsłon (48,3 i 25 proc.), przy spadku przeciętnego czasu korzystania o minutę i 39 sekund (6,4 proc.).

Przed rokiem na WP.pl nie było jeszcze wyodrębnionej sekcji wideo, dlatego nie ma jej statystyk z sierpnia ub.r.

Wśród aplikacji zdecydowanym liderem jest Player, który w sierpniu miał 611,8 tys. użytkowników, 31,18 mln odsłon oraz 2 godziny, 17 minut i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania przez internautę.

Mobilna aplikacja Ipli przy 439,8 tys. użytkowników zanotowała 7,44 mln odsłon oraz 2 godziny, 35 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania, natomiast desktopowa aplikacja Ipla miała 148,3 tys. użytkowników.

Z aplikacji TVP VoD użytkownik korzystał przeciętnie przez 3 godziny, 29 minut i 21 sekund. Większość aplikacji nie jest w badaniu Gemius/PBI objęta audytem pozwalającym określić statystyki odsłon i średniego czasu korzystania przez internatów.

W skali roku aplikacja Playera zyskała 0,31 pkt proc. zasięgu (to 15,8 proc. w górę). Mobilna Ipla zanotowała spadek o 0,02 pkt proc. (czyli 1,2 proc.), a desktopowa Ipla - o 0,39 pkt proc. (41,5 proc.).

Zasięg aplikacji Netflixa zwiększył się ponad sześciokrotnie, aplikacji nc+ GO - prawie czterokrotnie, natomiast aplikacji Showmaxa i VoD Onet - ponad dwukrotnie.

Dołącz do dyskusji: Netflix, Showmax i HBO GO mocno w górę - na czele VoD.pl przed Cda.pl (top serwisów VoD)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rav
Jest jeszcze platforma Cineman.pl - ciekawe jak tam z dotarciem do użytkowników
odpowiedź
User
DeRick
Update 2018-09-14
Ekspert od wirtuaIu poIeca... JesIi ktos ma w przegladarce na komputerze stacjonarnym komunikat, przy wejsciu na witryne, czy na odtwarzaczu wideo formatu html5 o wylaczenie biokowania reklam, to zastosuj w przegladarce rozszerzenie AdGuard Blocker Content (odinstaluj przestarzaly adblock, lub uBlock)
AdGuard oprocz bIokowania reklam (mozliwosc dodania regul uzytkownika) ma tez filtr elementow szpiegujacych, z najbardziej wszechstronna lista roznych licznikow i narzedzi analizy sieci, nie potrzeba Ghostery, Malwarebytes, AdMuncher i podobnych. Przeciwdziala sledzeniu, czyli zbieraniu informacji przez komercyjnych cwaniakow gdzie wchodzimy w internecie, w co klikamy i wiele wiecej.
Jesli ktos napotka problem z wykrywaniem blokowania reklam na jakiejs witrynie, czy w nowej wersji odtwarzacza video html5, to po przez formularz w opcjach zglosic na Github AdGuard do MajkiIT.

Kto sie boi rosyjskiego kodu, to stosowac rownie skutecznego co AdGuard nastepce AB+, czyli NanoDefender+NanoAdblocker - warunek na dzis, to przegladarki oparte o Chromium, czyli Chrome, Yandex. Opera, (Opera v55 desktop dodala do swojego bIockera liste neutralizujaca komunikaty o wylaczenie bIokowania reklam i wbudowala komunikatory Messenger, WhatsApp, Telegram, vKontakt) itp.

Na urzadzeniach mobilnych koniecznie stosowac przegladarke Yandex Browser with Protect - silnik Blink, Chromium (wyszukac w sklepie Androida - entuzjastyczne opinie ktore potwierdzam), lub wersje beta, kiedy sie komus sypie na smartfonie. Przegladarka ma szyfrowanie pakietow przy publicznym laczu wifi i skan sciaganych plikow na obecnosc wirusow przez modul Kaspersky lab, wbudowane podstawowe rozszerzenia typu notatnik. Yandex ma opcje kompresji danych i video on/off (licencja Opery Turbo - mobilnie oszczedzanie danych pakietowych a zarazem firmowe proxy), lub Samsung Internet Browser - wespol z apk. AdGuard, darmowo dziala tylko z tymi dwiema przegladarkami mobilnymi! Przegladarka ma wiele najlepszych rozwiazan znanych z Opery, ale jest jeszcze szybsza.

Przy darmowej mobilnej wersji AdGuard (Android 5.0 i nowszy) nigdy nie konsumowac tresci za pomoca dedykowanych aplikacji mobilnych komercyjnych portaIi, bo tam nie bedzie mozna bIokowac zbednych a irytujacych elementow.

W rozszerzeniu i apk. AdGuard w Wszystkie fiItry/lnne wlaczyc dodatkowo: AdbIock Warning, Anti-AdbIock KiIIer, MaIware Domains, Prebake, Spam404, KAD-Przekrety subkrybcji SMS, Annoyances, NoCoin, AlleBlock elementy e-commerce. Mozna opcjonalnie wlaczyc AdbIock&uBIock p.I., cookies p.I., i AdGuard supplement, Polski social, Polish RSS i odznaczyc fiItr uzytecznych rekIam.

Jezeli kogos wkurzaja autopleje video, to rozszerzenie Disable HTML5 Autoplay. Obydwa dodatki (desktop: Win, MacOS, Linux) dostepne na Yandex (hit na PC, polecany w komentarzach na dobreprogramy), Chrome, Opere, Firefoxa i Safari.

Pilnujac aktualizacji i poprawnej, acz prostej konfiguracji gwarancja, ze tak na desktop, jak i mobilnie w duecie Yandex/S.I.B. - AdGuard, nie zobaczycie zadnych rekIam, wyskakujacych okienek, pustych pol po rekIamach, komunikatow o wylaczenie rekIam, cookies i pochodnych RODO (na razie tylko desktop) - sprawdz w Yandex czy masz zalaczona opcje Hide ads on this site i Block Content! Od tego momentu komfortowe surfowanie przyspieszy.
Dodatki i apki sa bardzo przyjazne dla laika, wiec dla kazdego szybko i latwo.. Ja lipy nie polecam :)
Rosyjskie aplikacje sa idealne do skutecznego pozbawiania zyskow skrajnie komercyjne zachodnie portaIe (boja sie ich jak zarazy). Co do szpiegowania; wszystkie przegladarki, szczególnie mobilne probuja szpiegowac (domyslne ustawienia - oprocz rootowanych, modowanych systemow, bo wtedy mozna uprawnienia aplikacjom odebrac) a Rosja to obcy obszar gospodarczy, polityczny i prawny, wiec info o zachowaniach internautow u nas, zda im sie jak psu na bude. Dlatego trolle i pracownicy IT przestancie wypisywac dezinformujace brednie!

Natomiast jeżeli chcecie bIokowac wszystkie statystyki, wybrane skrypty, podpiete moduly spolecznosciowe i ciasteczka szpiegujace witryn na amen, to rozszerzenie uMatrix, ale to dla tych (komputerowcy), ktorzy co najmniej maja wiedze z jakich elementow zbudowana jest witryna internetowa i co do czego sluzy.
Nie dajcie zarabiac animatorom pozorow, platnym botom, oszustom, bezprawnie kasujacym i bIokujacym komentarze, posty i wszystkim skrajnie komercyjnym portaIom. Wiele niezbednych informacji o wirtualu, poradnikow, instrukcji tekstowych, jest na adresie u t n . pl / Interia - Mordoru (wpisz bez spacji).
Sekcja o mobilnych przegladarkach tam nieaktualna - nowa wersja sekcji, ze wskazaniem dla laikow i zaawansowanych, operujacych na kilku przegladarkach o unikalnych mozliwosciach w listopadzie.
odpowiedź
User
jamnik
Jest jeszcze platforma Cineman.pl - ciekawe jak tam z dotarciem do użytkowników


Cineman według simillarweb nie ma nawet 70.000 użytkowników. W statystyce Gemiusa się nie łapie
odpowiedź