SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Gazeta Wyborcza' i 'Fakt' najpopularniejszymi dziennikami

Najchętniej czytanymi dziennikami w Polsce są niezmiennie "Gazeta Wyborcza" i "Fakt", a najpopularniejszy tygodnik to "Tele Tydzień". A kto jest liderem dwutygodników i miesięczników? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Z najnowszych danych pochodzących z Polskich Badań Czytelnictwa wynika, że "Gazetę Wyborczą" sięga 16,67 proc. Polaków, a po "Fakt" 16,10 proc. respondentów. Dalej w rankingu plasują się: "Super Express" z czytelnictwem na poziomie 7,78 proc., "Metro", którego czytanie deklaruje 7,08 proc. pytanych i "Dziennik", który czyta 5,50 proc. badanych.



Zarejestruj się, wymieniaj wiedzę, doświadczenia i poglądy z innymi profesjonalistami
Cafe.Wirtualnemedia.pl - portal społecznościowy dla ludzi mediów, reklamy, internetu, marketingu, PR, badań i gospodarki!


Dzienniki ogólnopolskie procent respondentów
Gazeta Wyborcza 16,67%
Fakt 16,10%
Super Express 7,78%
Metro (dziennik bezpłatny) 7,08%
Dziennik Polska Europa Świat 5,50%
Rzeczpospolita 4,75%
Przegląd Sportowy 4,21%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny) 2,83%
Gazeta Prawna 2,35%
Giełda Samochodowa 1,00%
Sport 0,78%
Gazeta Podatkowa 0,75%
Puls Biznesu 0,37%
Parkiet Gazeta Giełdy 0,16%


Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który jest czytany przez 35,84 proc. ankietowanych, zaś na drugim miejscu ze znacznie niższym wynikiem (20,09 proc.) znajduje się "Życie na Gorąco".

Tygodniki procent respondentów
Tele Tydzień 35,48%
Życie na Gorąco 20,09%
Chwila dla Ciebie 16,78%
Tina 16,66%
NAJ 16,60%
Pani Domu 16,38%
Przyjaciółka 15,95%
Newsweek 10,18%
Wprost 9,86%
Angora 9,84%
Tele-Świat 9,83%
Gala 9,73%
Auto Świat 9,60%
Polityka 7,81%
To i Owo 7,26%
Twoje Imperium 7,14%
Na Żywo 6,09%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV 5,11%
Takie jest Życie 4,68%
Teleprogramy 4,63%
Przekrój 4,55%
Motor 4,19%
Gość Niedzielny 4,08%
Super TV 4,04%
Rewia 4,00%
Świat i Ludzie 2,64%
Imperium TV 2,10%
Forum 1,77%
Tele Max 1,71%
Bella Relaks 1,57%
Przewodnik Katolicki 0,82%
Jarmark 0,82%
Tygodnik Siedlecki 0,72%
City (tygodnik bezpłatny) 0,59%
Tygodnik Ostrołęcki 0,59%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) 0,55%
Panorama Leszczyńska 0,55%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny 0,46%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik 0,35%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny) * 0,23%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny) 0,19%


Wśród dwutygodników najpopularniejsze są: "Viva!" (12,03 proc.), "Z Życia Wzięte" (11,03 proc.) i "Komputer Świat" (8,79 proc.)

Dwutygodniki procent respondentów
Viva 12,03%
Z Życia Wzięte 11,03%
Komputer Świat 8,79%
Bravo 5,32%
Party Życie Gwiazd 4,92%
Sukcesy i Porażki 4,37%
Świat Seriali 3,93%
Bravo Sport 3,42%
Bravo Girl 2,88%
Cogito 1,74%
Monitor Księgowego 0,60%


W kategorii miesięczników, najwięcej respondentów zadeklarowało, że czyta "Twój Styl" (13,99 proc.) i "Claudię" (13,36 proc.). Dalej plasuje się magazyn "Cztery Kąty" (11,23 proc.)

Miesięczniki procent respondentów
Twój Styl 13,99%
Claudia 13,36%
Cztery Kąty 11,23%
Focus 9,27%
Poradnik Domowy 9,22%
Olivia 9,20%
Murator 8,77%
Mój Piękny Ogród 7,92%
Świat Kobiety 7,62%
Dobre Rady 7,04%
Avanti 6,37%
Auto Moto 6,33%
Działkowiec 6,21%
Mamo To Ja 6,11%
National Geographic 5,79%
CKM 5,76%
Glamour 5,21%
Moje Mieszkanie 4,82%
Pani 4,42%
Ładny Dom 4,41%
Cosmopolitan 4,32%
Uroda 4,30%
CD Action 4,21%
Joy 4,12%
PC Format 4,10%
M jak mieszkanie 3,95%
Dom & Wnętrze 3,81%
Moje Gotowanie 3,79%
Auto Motor i Sport 3,42%
Playboy 3,40%
Dziecko 3,36%
Dziewczyna 3,35%
Samo Zdrowie 3,35%
Twoje Dziecko 3,19%
Elle 3,14%
Kuchnia 3,04%
Zdrowie 2,98%
Popcorn 2,95%
Kwietnik 2,89%
Logo 2,85%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce 2,84%
Cienie i Blaski 2,84%
Rodzice 2,62%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko 2,56%
Dobre Wnętrze 2,52%
Chip 2,45%
Reader's Digest * 2,43%
Zwierciadło 2,42%
Świat Motocykli 2,36%
Film 2,31%
Mój Piękny Dom 2,22%
Twist 2,15%
Komputer Świat Ekspert 2,13%
Vita 2,09%
Świat Zdrowia (miesięcznik bezpłatny) * 2,06%
Auto Świat Poradnik 2,04%
Burda 2,03%
Twój Maluszek 1,93%
Click 1,85%
Komputer Świat - Gry 1,75%
Sekrety Serca 1,70%
Focus Historia 1,65%
Magazyn Futbol 1,64%
Przyślij Przepis! 1,64%
Majster 1,59%
Zbuduj Dom 1,53%
M jak Mama 1,51%
Top Gear 1,50%
Charaktery 1,44%
Men's Health 1,42%
Tak Mieszkam 1,41%
Next 1,36%
Na ścieżkach życia 1,28%
Forbes 1,26%
Sól i Pieprz 1,23%
In Style * 1,22%
Podróże 1,12%
Play 1,10%
Shape 1,01%
Sukces 0,99%
Fun Club 0,80%
Voyage 0,76%
Architektura-Murator 0,59%
Elle Decoration 0,58%
Hot Moda & Shopping 0,54%
Żagle 0,49%
Super Volley 0,35%
Bingo * 0,33%
Tenis. Gem.Set.Mecz 0,24%


Spośród trzech notowanych w badaniu dwumiesięczników największym zainteresowaniem cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik", który ma czytelnictwo wynoszące 5,73 proc.

Dwumiesięczniki procent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik 5,73%
Auto Świat 4x4 2,48%
National Geographic. Traveler 1,70%



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od mają do października 2008 roku na losowej próbie ogólnopolskiej osób (23 688 przypadków), dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Teraz Białystok": maj 2008 (próba 19 765), "In Style": maj 2008 (próba 19 765), "Bingo": maj : lipiec 2008 (próba 11 936), "Świat Zdrowia": maj : wrzesień 2008 (próba 3 935).

Dołącz do dyskusji: 'Gazeta Wyborcza' i 'Fakt' najpopularniejszymi dziennikami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl