SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

2012 Agency zwiększyła przychody, zmalał jej zysk

W ub.r. agencja reklamowa 2012 Agency osiągnęła wzrost przychodów o 4,4 proc. do 13,34 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 8,3 proc. jej zysk netto zmalał z 298,4 do 58,6 tys. zł.

Na zeszłoroczne przychody 2012 Agency złożyło się 12,94 mln zł z kraju i 401,3 tys. zł z zagranicy. W sprawozdaniu złożonym w KRS podkreśliła, że w ub.r. utrzymała obsługę reklamową Grupy Żywiec i Castoramy, dzięki czemu „zachowała stabilność na rynku oraz możliwość inwestowania w dalszy rozwój firmy”.

Dla tej pierwszej firmy agencja przygotowuje cykl reklam piwa Żywiec pod hasłem „Chce się Ż”, jego kolejna odsłona ruszyła w marcu br.

- Pozostałe znaczące realizacje w 2020 roku to przeprowadzenie akcji reklamowych dla m. in. AVIVA, Reckitt Benckiser, Coca-Cola - wyliczono w sprawozdaniu 2012 Agency.

Koszty wzrosły wskutek przetargów

Wydatki operacyjne agencji w ub.r. wyniosły 13,49 mln zł, po wzroście o 8,3 proc. z 12,46 mln zł w 2019 roku. Wartość sprzedanych towarów i materiałów zwiększyła się z 6,64 do 7,82 mln zł.

- Z uwagi na utrzymujący się duży wzrost konkurencyjności na rynku reklamy,  konieczne było podjęcie aktywnego uczestniczenia w przetargach, co przełożyło się na wzrost kosztów - wyjaśniła firma w sprawozdaniu.

Nakłady na usługi obce poszły w górę z 4,18 do 4,33 mln zł, natomiast te na wynagrodzenia zmalały z 1,08 mln zł do 919 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 116,1 do 109,7 tys. zł. Średnie zatrudnienie w agencji zmalało rok do roku z 10,5 do 9,5 etatów.

Wydatki na zużycie materiałów i energii zmniejszyły się ze 151,9 do 141,6 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 259,1 do 154,3 tys. zł.

Po wybuchu epidemii agencja uzyskała 766,3 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy kredytowej oraz 840 tys. zł (480 tys. zł już w br.) w ramach pomocy de minimis.

Zysk na fundusz zapasowy

Pozostałe wpływy operacyjne 2012 Agency poszły w górę z 91,1 do 313,4 tys. zł, pozostałe koszty operacyjne - z 0,3 do 73,9 tys. zł, a wpływy finansowe - z 0,2 do 11,8 tys. zł.

Dużo wyższy wzrost kosztów operacyjnych niż przychodów przełożył się na pogorszenie wyników rentowności firmy. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 312,3 tys. zł zysku do 155,5 tys. zł straty, zysk operacyjny - z 403,1 do 84 tys. zł, zysk brutto - z 391,2 do 88,5 tys. zł, a zysk netto - z 298,4 do 58,6 tys. zł.

Po 50 proc. udziałów 2012 Agency mają Przemysław Bogdanowicz i Maciej Marasek. Zeszłoroczny zysk spółki zdecydowali się przekazać na jej fundusz zapasowy.

Agencja zapowiedziała, że w br. zamierza „zwiększyć obroty i swój udział w rynku oraz swoje portfolio o kolejnych znaczących klientów”, w związku z czym „podejmie wzmożone działania nowo biznesowe”.

Dołącz do dyskusji: 2012 Agency zwiększyła przychody, zmalał jej zysk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl